دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس ماهشهر گفت: در روز‌های اخیر با وجود پایین بودن آمار مبتلایان به ویروس کرونا شهرستان نسبت به آمار استانی، شاهد افزایش مجدد مبتلایان هستیم.

محمد شنبدی دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در روز‌های اخیر با وجود پایین بودن آمار مبتلایان به ویروس کرونا شهرستان نسبت به آمار استانی، شاهد افزایش مجدد مبتلایان نسبت به مدت مشابه ماه گذشته هستیم که اگر شهروندان نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی اهتمام نورزند، باید در آینده نچندان دور منتظر پیک دوم و بسیار سنگین و خطرناک‌تر این ویروس در شهرستان باشیم.

او بیان داشت: تمامی سعی و تلاش ما و همکارانمان در مجموعه درمانی برآن است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود بهترین اقدامات را انجام دهیم، اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و مشارکت شهروندان عزیز در این راه هستیم.

محسن بیرانوند فرماندار و رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا ماهشهر گفت: با گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن آگاهی کارشناسان در خصوص نحوه مقابله و پیشگیری از این ویروس، در روز‌های اخیر شاهد کاهش رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی کارشناسان توسط شهروندان عزیز هستیم که این امر موجب ورود شهرستان به پیک دوم و شدیدتر ویروس کرونا نسبت به پیک اول خواهد شد.

او تصریح کرد: بر همین اساس و باتوجه وضعیت موجود تصمیم بر آن گرفتیم با اتخاذ برخی تمهیدات لازم جهت پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا سعی و تلاش کنیم تا با وارد پیک جدید نشویم.

بیرانوند افزود: الزام استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط سایر دستگاه‌ها و ادارات و همچنین شهروندان عزیز در اماکن عمومی و خصوصی، تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها جهت اجرای صحیح و حداکثری این تمهیدات در سطح شهرستان، ممنوعیت برپایی موکب‌ها و پیاده روی اربعین حسینی باید دنبال شود.

فرماندار ماهشهر گفت: ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع بویژه در اماکن سرپوشیده، تعطیلی فعالیت‌های ورزشی پرخطر نظیر کشتی، فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدنسازی، استخر‌های سرپوشیده و دیگر موارد که توسط این ستاد به اداره ورزش و جوانان ابلاغ خواهد شد، همچنین برگزار نکردن مراسم جشن، عروسی و فاتحه، تعطیلی آرامستان‌ها، از مهمترین تمهیدات و تصمیمات اتخاذ شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.