در شش ماه نخست امسال، یک هزار و ۳۱۵ تن محصولات دامی از نیشابور به کشور‌های اور آسیا و آسیا جنوبی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی سلیمانی رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: در شش ماه نخست امسال، یک هزار و ۳۱۵ تن محصولات دامی از نیشابور صادر شده است که این آمار فقط مربوط به کشور‌های اور آسیا و جنوب آسیا می‌باشد.

او افزود: تمام کارخانجات تولید محصولات دامی نیشابور، برای صادارت به کشور‌های اورآسیا باید داری کد بهداشتی IR از شبکه دامپزشکی باشند.

رئیس دامپزشکی نیشابور با اشاره به اینکه نیشابور یکی از مراکز بزرگ تولید شیر در شرق کشور هست ادامه داد: روزانه در نیشابور ۷۵۰ تن شیر خام تولید می شود و در شش ماه نخست امسال برای ۲۵ هزار تن پروانه بهداشتی صادر شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال، یک هزار ۳۱۴ بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی داشته ایم بیان کرد: در این بازدید‌ها ۸۴ تن فراورده خام دامی ضبط شده که در آزمایشها ۵۹ تن فرآورده معدوم سازی شده است ،که ۲۱۰ واحد متخلف به تعذیرات معرفی شده اند که ۱۲ واحد پلمب شده اند.

او تصریح کرد: متاسفانه کمتر  ۱۰ درصد از دام‌های نیشابور و زبرخان زیر پوشش بیمه هستند.

رئیس دامپزشکی نیشابور تاکید کرد:در دام سبک اعتبار لازم برای حذف دام مبتلا را نداریم، تاکنون از ۷ هزار دام سبک خونگیری  شده که ۲۰  دام مبتلا به طب بروسلوز معدوم سازی شده اند.

بیشتر بخوانید


سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه از پارسال، تا کنون هفت نفر از نیرو‌های  شبکه دام پزشکی نیشابور مبتلا به تب مالت شده اند.

او افزود: در آینده با میدان دام جدید در ۲۰ کیلومتری جاده  نیشابور و سبزوار  به وسعت ۶ هکتار با سرمایه بالغ بر ۹ میلیارد تومان به بهربرداری می‌رسد.

رئیس دامپزشکی نیشابور  ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی بیمارستان شبانه روزی دامپزشکی در حاشیه شهر نیشابور ساخته و راه اندازی می شود.

انتهای پیام// ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.