بیش از ۶۱ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی شامل گوشت سفید، قرمز و سایر محصولات دامی در نیمه نخست امسال در خراسان رضوی شناسایی و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی هم زمان با روز ملی دامپزشکی گفت: شناسایی این میزان فرآورده خام دامی، حاصل ۶۵ هزار بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید و عرضه فرآورده خام دامی و کشتارگاه‌ها در این استان بوده است.

او افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا بازرسی و نظارت‌های دامپزشکی خراسان رضوی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی شدت یافته است.

 بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: رعایت دستورالعمل بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و تاریخ تولید و انقضای آن در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

شریعتی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شده و ۵۰ مرکز تولید و عرضه مهر و موم شده است.

او تصریح کرد: در حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی طی سال جاری دو میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در برابر تب برفکی واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در این مدت نظیر نظارت ها، واکسیناسیون و سمپاشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماری‌های دام و طیوررشد نکرده است.

شریعتی اظهار کرد: خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین  دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغ داری گوشتی و مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.