تزریق واکسن آنفلوانزا برای مادران باردار، کادر درمان، جانبازان شیمیایی و معلولین در بابل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مصطفی جوانیانمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از اثربخشی ۴۰ درصدی واکسن آنفلوانزا در پیشگیری از ابتلا به این بیماری فصلی خبر داد و گفت: تزریق این واکسن برای مادران باردار، کادر درمان، جانبازان شیمیایی و معلولان در بابل آغاز شده است.

او با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا همه‌ساله در ایام شهریور و مهرماه برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کادر بهداشت و درمان تزریق می‌شد، افزود:این واکسن از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تهیه و برای کارکنان درمانی، مادران باردار، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد به بالا و معلولین توزیع می‌شود.

جوانیان با اشاره به اینکه اثربخشی واکسن آنفلوانزا در بهترین شرایط ۳۰ تا ۵۰ درصد بوده است، گفت: ۴۰ درصد کسانی که پارسال واکسن آنفلوانزا را تزریق کردند از این ویروس در امان ماندند، بنابراین از هر ۱۰۰ نفر علی‌رغم استفاده از واکسن، ممکن است ۶۰ نفر به واسطه در معرض قرار گرفتن با ویروس مبتلا شوند.

او افزود: نباید روش‌های حفاظتی را کنار بگذاریم و صرفاً به دنبال تزریق واکسن آنفلوانزا باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزا حدود یک هفته در مراکز بهداشتی شروع به توزیع‌شده است، گفت:سایر شهروندان می‌توانند پس از توزیع سراسری واکسن در داروخانه‌ها با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا را دریافت کند.

جوانیان بابیان اینکه مادران بارداری که تحت پوشش خانه‌های بهداشت و پایگاه پزشک خانواده بودند فراخوان شده و زمان مشخص تزریق می‌شوند، افزود: مادرانی که هیچ مدارک ثبتی در این سیستم ندارند با نامه پزشک متخصص و مدارک لازم بارداری به خانه‌های بهداشت و یا پایگاه پزشک خانواده مراجعه نمایند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا برای کارکنان درمانی در بیمارستان‌ها در حال توزیع است.

او افزود: برای جانبازان بالای۵۰ درصد و شیمیایی لیست اسامی از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت و چند مرکز خاص جهت تزریق واکسن اعلام خواهد شد.

جوانیان گفت: لیست بیماران خاص از طریق معاونت درمان دانشگاه دریافت خواهد شد تا بیمارانی خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس، بیماران همودیالیزی، بیماران سرطانی که در حال شیمی‌درمانی هستند، بیمارانی که پیوند شدند و در حال دریافت دارو‌های شیمی‌درمانی هستند، بر اساس زمان‌بندی مشخص واکسن دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بیمارانی که در لیست بیماران خاص نیستند با ارائه مدارک لازم پس از فراخوان به معاونت درمان مراجعه نمایند تا اقدامات لازم برای تزریق واکسن صورت پذیرد. دکتر جوانیان ادامه داد: بیمارانی که در لیست بیماران خاص نیستند با ارائه مدارک لازم بعد از فراخوان به معاونت درمان مراجعه نمایند تا اقدامات لازم برای تزریق واکسن صورت پذیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار