مدیرکل پست سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۵ هزار مرسوله خرید اینترنتی در ۶ ماهه اول سال بوسیله پست این استان جابجا شده که این میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

هدایت‌اله کرد مدیرکل پست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مرسولات پستی در سرویس‌های پیشتاز، سفارشی، ویژه، عادی و امانت در شبکه پستی قبول و ارسال می‌شود.

او ادامه‌ داد: به طور متوسط در ماه ۳۰۰ هزار مرسوله در پست سیستان‌وبلوچستان جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل پست سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده امسال این اداره بیان کرد: قبول و ارسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرسوله، افزایش سرانه مرسوله از ۶۵ به ۷۱ درصد، اجرای طرح ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست) در این استان، جایگزینی کنترل سیستمی توزیع با کنترل‌های سنتی، دسترسی کامل پست برای مردم و فعال شدن نقاط دسترسی مردم از مهم‌ترین اقدامات سالجاری بوده است.

او  با اشاره به اجرای دستورالعمل  بهداشتی برای مقابله با کرونا در پست سیستان و بلوچستان بیان کرد: الزام استفاده از ماسک برای تمامی کارکنان، ارائه نشدن خدمات به افراد بدون ماسک، ایمنی نقاط تماس مردم با همکاران در پست، ضدعفونی سطوح و مرسولات پستی به صورت روزانه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دادن مرخصی به همکارانی که دچار بیماری شده‌اند تا بهبودی کامل از مهم‌ترین پروتکل‌های اجرایی اداره کل پست این استان است.

کرد با اشاره به تاثیرات کرونا در میزان مرسولات ارسالی و دریافتی پست سیستان‌ وبلوچستان خاطر نشان کرد: شیوع بیماری باعث توجه بیشتر مردم به پست و افزایش ۳۰ درصدی ترافیک شده است.

او  ادامه داد: در شرایط حاضر مردم بسیاری از خریدهایشان را به صورت غیرحضوری انجام می دهند و توزیع از طریق پست انجام می‌شود.

مدیرکل پست سیستان و بلوچستان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در موارد ازدحام جمعیت در اجرای طرح‌های ملی بیان کرد: برای جلوگیری از این ازدحام، همه ادارات پست مجهزبه سیستم نوبت‌دهی هستند و همچنین طرح مسکن ملی به ترتیب حروف الفبا انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار