مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره به اهمیت پالایش آلودگی کلان‌شهرها، از نقش موثر دانشگاه‌ها برای رفع این معضل خبر داد.

محمد سعید سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری‌های وزارت علوم با سازمان حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر و خروجی‌های آن اظهار کرد: در چند ماه اخیر حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ پیشنهاد گوناگون از دانشگاه‌ها برای سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است.

او افزود: سازمان حفاظت محیط زیست علاقه‌مند بود تا صنایع بزرگ کشور را به دانشگاه‌های بزرگ بسپارد و این موضوع به خوبی تحقق پیدا کرد و خوشبختانه از هر دو حوزه پیشنهادات خوبی برای همکاری به دانشگاه‌ها ارسال شده و جزئیات آن را مشخص کرده‌ایم، اما به علت عدم تصمیم‌گیری سازمان، تاکنون این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

سیف تصریح کرد: احتمالا مشکل و کمبود‌های بودجه‌ای باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق همکاری‌ها تصمیم‌گیری نکند، اما به هر حال منتظر پاسخ این سازمان به منظور تحقق اهداف هستیم تا با رسیدگی به پیشنهادات گوناگون، قرارداد‌ها را منعقد و اجرایی کنیم.

همکاری‌های قابل توجه بین وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست

او گفت: طبق آخرین تماس‌ها با سازمان حفاظت محیط زیست قرار بر این شد تا جواب نهایی خود را به منظور تحقق عقد قرارداد‌ها با وزارت علوم اعلام کنند و خداروشکر در گذشته همکاری‌های خوب و قابل توجهی بین وزارت علوم، دانشگاه‌ها و محیط زیست در سطح استان تهران و استان‌های دیگر انجام شده است که با پیشنهادات گوناگون امیدوار هستیم که بتوانیم شاهد توسعه بخش‌های محیط زیستی و دانشگاهی باشیم.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم درباره برنامه‌های دانشگاه‌ها با سازمان محیط زیست گفت: پایش آلودگی کلان شهر‌ها ظرف ۲ الی ۳ سال اخیر مهم‌ترین برنامه سازمان محیط زیست جهت همکاری با دانشگاه‌ها بوده است که با کمک آموزش عالی در کاهش آلودگی‌های کلان شهر‌ها  بسیار موثر بوده‌اند و به همین ترتیب به منظور تحقق برنامه‌های بیشتر منتظر تصمیم این سازمان هستیم.

سیف تصریح کرد: همچنین باید بگویم که انعقاد تفاهم نامه میان معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهمترین همکاری‌ها میان وزارت علوم و سازمان محیط زیست بوده که محوریت اصلی این موضوع بر پایه طرح مپسا (مدیریت و پایش آلایندگی‌های سیستمی) تحقق پیدا کرده است.

او درباره هدف اصلی از عقد قرار داد میان وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هدف مهم ما از عقد قرارداد با این سازمان بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌های کشور و تمام زیرساخت‌های موجود علم و فناوری به منظور کاهش یا رفع آلایندگی‌های زیست محیطی بنگاه‌ها و صنایع آلاینده بوده است که به خوبی تحقق پیدا کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اقای مدیرکل ارتباط صنعت باووزارت علوم:وقتی سازمان محیط زبست برای استخدام کارشناس پایش الاینده ها رشته دامپزشکی برمیدارد ولی رشته الودگی محیط زیست رشته مرتبط نیست دردفترپه استخدامی ؟؟ انوقت شما چطور ازتلاش مدیران این سازمان حمایت می کنید؟؟؟مدرک دفترچه استخدامی هشتم استخدامی هشتم پست شغلی کارشناس پایش الاینده های محیط زیست
آخرین اخبار