استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ارائه 2 واحد درسی شناخت محیط زیست برای مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها به حل چالش های زیست محیطی کشور کمک می کند.

موسوی استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم ارائه دو واحد درسی شناخت محیط زیست برای دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به تصویب رسید. 

وی اظهار کرد: بر این اساس، ابتدا این درس برای تمامی رشته‌های کارشناسی دانشگاه‌های کشور به صورت اختیاری به عنوان درس عمومی ارائه می شود. 

موسوی گفت: سرفصل‌ها و منابع درسی این دو واحد توسط دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و برای دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ارسال شده است 

وی مبانی محيط زيست، چالش هاي محيط زيستي ايران، مصرف بي رويه، انرژي و منابع و انتشار آلاينده ها، اثرات آلاينده ها بر سلامت انسان، روش هاي حفاظت از محيط زيست و وظايف شهروندي را سرفصل کارگاه محیط زیست عنوان کرد.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: این ترم با تصویب کارگاه شناخت مبانی محیط زیست برای کلیه دانشجویان ورودی جدید کار خود را جدی تر از سال قبل شروع کرده و اکنون کلیه دانشجویان کارشناسی باید به عنوان یک واحد درسی پیش نیاز در شناخت مبانی محیط زیست یعنی تمامی فعالیت هایی که برای هر شهروند جهت حفظ محیط زیست و مشارکت درحل چالش های محیط زیستی ایران لازم است  را آموزش ببیند.

وی گفت: این واحد درسی در خردادماه امسال در شورای آموزش دانشگاه و در تاریخ ۹۵/۷/۸در سازمان برنامه ریزی و آموزش عالی کشور تصویب شد.

موسوی با بیان اینکه این واحد درسی به صورت یک کارگاه ۳روزه با اساتید مجرب برای دانشجویان برگزار می شود، تصریح کرد: در این طرح هشت نفر از دانشجویان دکترای سلامت و رفاه اجتماعی حضور دارند تا با کسب آموزش های لازم به عنوان یک سرگروه تعدادی از دانشجویان کارشناسی به آن ها سپرده شود.

وی تاکید کرد: زباله به عبارتی طلای کثیف است و نباید آن را از دست داد و باید در مدیریت پسماند خشک سرمایه گذاری کرد که از وظایف دیگر گروه مدیریت پسماندهای دانشگاه است‌ و با توجه به حجم زیاد استفاده از کاغذ در محیط های دانشگاهی و سایر زباله های خشک دانشگاه برای انجام این کار با شهرداری کل هماهنگ شده و دانشجویان در قدم اول بازدیدی از شهرداری و نحوه فرایند پسماند ها نیز داشته اند.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه پس از اقدام این دانشگاه در تدریس و تصویب واحد محیط زیست شاهد کمک به تشکیل کمیسیون تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بودیم، افزود: تصویب و درج حداقل 2 واحد درسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی مقاطع مختلف آموزش عالی، فراهم کردن سازوکار لازم برای انجام بازدیدهای علمی اساتید و پژوهشگران از مراکز تحقیقاتی، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه محیط زیست، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، برقراری امکان بهره‌مندی از امکانات آزمایشگاهی طرفین و معرفی دانشگاه سبز با معیارهای محیط زیستی از دیگر فعالیت ها برای توسعه فرهنگ زیست محیط زیست در کشور است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار