رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت خراسان رضوی گفت: سه انبار نگهداری کالای مظنون به قاچاق حاوی برنج و روغن در گلشهر مشهد کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بخشعلی بیاتی رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سه انبار نگهداری کالای مظنون به قاچاق حاوی برنج و روغن به ارزش ۲ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۶۵۶ هزار ریال در منطقه گلشهر مشهد کشف شد.

او افزود: کالا‌های کشف شده شامل ۳۰۴ کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی به ارزش ۶۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، ۷۱۳ کیلوگرم روغن خوراکی به ارزش ۲۳۱ میلیون و ۹۰۷ هزار ریال، ۳۵۰ کیسه ۱۰ کیلویی برنج به ارزش ۵۳۵ میلیون ریال، هفت هزار و ۷۶۰ کیلو گرم برنج پاکستانی به ارزش یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، هزار و ۶۰ کیلوگرم روغن خوراکی به ارزش ۹۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید


 رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به استناد تبصره ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انبار کردن کالا‌های داخلی شامل ۱۰ قلم کالا از جمله برنج و روغن که پایه یارانه‌ای دارند و برای تامین آن‌ها از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده شده است و عدم ثبت انبار‌های نگهداری این کالا‌ها در سامانه جامع انبار‌ها و همچنین ورود و خروج غیرقانونی آن‌ها در حکم قاچاق است.

بیاتی بیان کرد: انبار‌های کشف شده در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده بود و در شرایطی که قیمت ارز در نوسان است، احتمال فروش آن‌ها به قیمت بالاتر یا خروج از مرز این کالا‌ها دور از انتظار نبود لذا با همکاری نیروی انتظامی منطقه گلشهر ضبط و پرونده مربوط به آن‌ها به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.