رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: سازمان دامپزشکی در ۲ مقوله مهم فعالیت می‌کند که یکی از مقوله‌ها پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و دیگری نظارت بر فرآورده‌های خام دامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: به طور کلی سازمان دامپزشکی در دو مقوله مهم فعالیت می‌کند که یکی از مقوله‌ها پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و دیگری نظارت بر فرآورده‌های خام دامی است، نظارت از بدو پرورش تا قبل از پخت به عهده این نهاد است.

او افزود: دزفول قطب پرورش دام‌های سبک (گوسفند و بز) و سنگین (گاو و میش) در استان است که در حال حاضر ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۰ هزار راس سنگین در استان وجود دارد و با توجه به اینکه نظارت بر محصولات خام دامی بر عهده اداره دامپزشکی است و وظایفی برای این اداره تعیین کرده که به صورت قانونی، مداوم و روزانه از سوی بازرسان در حال اجرا است.

ورجاوند بیان داشت: از جمله نظارت بر فرآورده‌های دامی خوراک طیور و همچنین صدور پروانه و مجوز برای پرورش دهندگان وسایرو فروشندگان است و هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند بخشی از فضای خود را به بسته بندی و قطعه بندی فرآورده‌های پروتئینی اختصاص دهند و در صورت داشتن مکان و شرایط مناسب می‌توانند مجوز قطعه بندی و بسته بندی را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.