پیام تبریک مسئولان خوزستان به مناسبت روز ملی دامپزشکی

مسئولان خوزستان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای روز ملی دامپزشکی را تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئولان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای ادارات پیام‌های جداگانه‌ای به مناسبت روز ملی دامپزشکی صادر کردند و این روز را به حافظان سلامت و امنیت غذایی جامعه تبریک گفتند.

دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

پیام تبریک مصطفی کنار کوهی مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان به شرح زیر است:

بی تردید سلامت و بهداشت و امنیت غذایی از مقوله‌های بسیار مهم زندگی همه جوامع بشری است و امروزه بخش عمده‌ای از غذای انسان‌ها از دام و فرآورده‌های دامی تامین می‌شود، بر همین اساس دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روز دامپزشکی فرصتی است که عموم مردم از دامنه بیکران و تنوع خدمات گستره وسیع فعالیت‌های مدیران و کارکنان خدوم و زحمتکش دامپزشکی استان بیش از پیش آگاهی یابند.

کارکنان دامپزشکی علاوه بر تلاش موثر درجهت کاهش الام حیوانات در حوزه پشیگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صف اول مسئولیت قرار دارند و تاثیر علم و آگاهی و زحمات آنان در عرصه سلامت و امنیت غذایی بر هیچ جامعه و ملتی پوشیده نیست و این روز ملی باید بهانه‌ای شود برای اینکه هر سال رویکرد‌ها و تحولات جدید عصر سلامت و امنیت غذایی و بطور کلی دامپزشکی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ضمن تبریک و گرامیداشت این روز مهم و پر خیر و برکت به همه وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات همه کارکنان، مدیران شریف استان که با کمترین امکانات در دور افتاده‌ترین نقاط استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند تشکر و قدردانی نمایم. امید است در تمامی مراحل زندگی و انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله در ضل توجهات حضرت ولیعصر (عج) بیش از پیش موفق و منصور باشید.

نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت جامعه انکار نشدنی است

در پیام رضا اسدی معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان آمده است: دامپزشکی فقط به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بی شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد؛ بنابراین سزاوار است تا از کارکنان این حرفه نیز مانند دیگر افراد تلاشگر در عرصه سلامت تقدیر شود، چرا که این عالمان خدوم و گمنام برای حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستند و خطر ابتلا به این نوع بیماری‌ها را برای حفظ سلامت هموطنان به جان می‌خرند. اینجانب ضمن تشکر از همه همکاران شاغل در دامپزشکی استان، ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی را به تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌نمایم.

کم توجهی به بهداشت دام سلامت جامعه را تهدید می‌کند

در پیام رضا پور آیین رئیس مرکز بهداشت دزفول به مناسبت ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی آمده است: همانطور که همه ما می‌دانیم سازمان دامپزشکی نقش موثری در تامین بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه دارد و بدون تردید کم توجهی به این بخش به منزله تهدید سلامت جامعه بوده و همین امر اهمیت رسالت وجودی این سازمان را مضاعف خواهد نمود؛ بنابراین بر خود لازم می‌دانیم به همین مناسبت این روز را به همه پرسنل خدوم این سازمان تبریک عرض نموده، همچنین سلامتی، تندرستی و موفقیت روز افزون را برای مجموعه این سازمان از خداوند سبحان مسئلت می‌نماییم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.