در شورای حفاظت منابع آب شادگان چه تصمیماتی اتخاذ شد؟

سرپرست فرمانداری شادگان مصوبات شورای حفاظت منابع آب در این شهرستان را تشریح کرد.

امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان با حضور جمعی از مسئولان گفت: مسائل و مشکلات حریم بستر و تشریح منابع آبی جهت کشت پاییزه در این نشست بررسی شد.

او به حضور صوفی امام جمعه موقت شهرستان و سایر مسئولان اشاره کرد و افزود: در این جلسه همچنین گزارشی درخصوص وضعیت رها سازی آب برای حفاظت از نخیلات و افزایش تولید آن‌ها ارائه شد.

صبری پور، جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از اداره منابع آب، لایروبی نهر خروسی با همکاری شهرداری شادگان، برخورد جدی با دارندگان حوضچه‌های غیر مجاز مسیر کارون به علت مشکلات کمی و کیفی، نظارت بر انجام کشت‌های غیر مجاز و ساخت وساز در حریم بستر در حوزه روستا‌های مربوطه از سوی دهیاران و... را از مهمترین مصوبات این جلسه عنوان کرد.

شهرستان شادگان به دلیل موقعیت اقلیمی، شرایط کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله؛ گندم، جو، کلزا، برنج و... دارد و با توجه به اهمیت تولید محصولات کشاورزی و تضمین امنیت غذایی، اختصاص آب به کشت تابستانه و پاییزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه با تولید انواع محصولات علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان خوزستان، می‌توان آن‌ها را با استان‌ها همجوار و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.