توزیع واکسن آنفلوآنزا در بین گروه‌های پرخطر سیستان و بلوچستان آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزای فصلی بین کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص سیستان و بلوچستان آغاز شد.

دکتر محمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما با هدف تامین و حفظ سلامت آحاد جامعه بویژه گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی، واکسن به صورت تدریجی و مرحله‌ای به واجدان شرایط تزریق می‌شود.

او بانوان باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله مبتلایان به سرطان، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، زندانیان، سالمندان، معلولان بهزیستی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و کادر بهداشت و درمان را جزو واجدان شرایط اولیه دریافت واکسن برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوآنزا به صورت تدریجی و مرحله‌بندی شده به این دانشگاه تخصیص خواهد یافت،بنابراین توزیع و تزریق واکسن بر اساس اولویت‌های اعلام شده خواهد بود.

او  افزود: همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توجه به شیوع ویروس کرونا برای کاهش احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی برای تزریق واکسن رایگان به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

هاشمی شهری با بیان اینکه قدرت انتشار و انتقال ویروس آنفلوآنزا به اندازه کرونا شدت ندارد، اظهارداشت: با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا چنانچه وضعیت استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها به همین روال باشد احتمال کاهش زمینه آلودگی به ویروس آنفلوآنزا وجود دارد ضمن اینکه این واکسن مصونیتی در مقابل ابتلا به کرونا ایجاد نخواهد کرد.

او افزود: واکسن آنفلوآنزا بعد از در اختیار گرفتن بین بیماران و افراد از پیش تعیین شده در داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه توزیع می‌شود تا در اختیار عموم مردم قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: اگرچه هیچ نقطه ای از استان را نمی توان به عنوان نقطه ایمن در برابر همه گیری کرونا تلقی کرد اما شهر زاهدان به عنوان پرتراکم ترین منطقه بیشترین تعداد موارد ابتلا را داشته است.

او با بیان اینکه بعد از گذراندن روزهای دشوار در ماه های خرداد و تیر شاهد کاهش تعداد موارد جدید روزانه، بستری های جدید و موارد فوت روزانه بودیم افزود: مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در اقدامات پیشگیرانه، در کنار فراهم بودن امکانات غربالگری، بیماریابی، جداسازی و درمان به موقع بیماران و همچنین فراهم بودن تمهیدات لازم و کارشناسی باعث شد تا بعد از عید سعید قربان، کنکور سراسری، مراسم عزاداری محرم و بعد از گذشت یک ماه از آغاز مدارس تغییر محسوسی در روند ابتلا نداشته باشیم.

هاشمی بیان کرد: همکاران ما با تحلیل اطلاعات موجود در نظام مراقبت بیماری ها، به طور مستمر روند همه گیری را تحت نظارت و بررسی دارند و بررسی های اپیدمیولوژیک و ارزیابی های آماری از روند ابتلا در چند روز اخیر نشان دهنده جدی بودن موج بعدی کرونا در استان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار