قرار گاه امنیت غذایی مرودشت با هدف جهش تولید افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، گفت: افزایش بهره وری پایدار در تولید از طریق انتقال دانش به کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه و دانش آموختگان مهندسی کشاورزی از اهداف اصلی افتتاح  قرارگاه امنیت غذایی در مرودشت است.

او، بیان کرد: ۱۶۸ نفر از فارغ التحصیلان و مهندسین کشاورزی با عنوان مربی جهش تولید در این شهرستان آموزش دیده اند و در زمینه ترویج آموزش و بازدید از مزارع و محصولات راهبردی گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی به بهره برداران کمک می‌کنند.
 
رحیمی با اشاره به ظرفیت شهرستان مرودشت در تولید محصولات راهبردی از جمله، گندم، جو و ذرت تصریح کرد: مرودشت ۲۰ درصد ظرفیت اجرای طرح امنیت غذایی و تربیت مربیان جهش تولید در کل استان را به خود اختصاص داده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، ادامه داد: کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور، افزایش بهره وری و پایداری خودکفایی، اشتغال زایی مستقیم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری و بهبود معیشت کشاورزان و دامداران از پیامد‌های اجرای برنامه‌های جهش تولید است.
 
او، افزود: شهرستان مرودشت دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالانه بالغ بر ۹۰ هزار هکتار محصولات راهبردی گندم و جو در این شهرستان کشت و ٢۵ درصد گندم استان فارس در مرودشت تولید می شود.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار