مهم‌ترین حوادث ۱۳ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۳  مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ایست پلیس کوه چنار به کامیون حامل ۱۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق ۱۰ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۷ عدد انواع مبل، ۵ عدد میز، ۴ عدد کمد و فایل کشویی، یک دستگاه باند صوتی، یک عدد چوب مخصوص زیر تختی و ۹۰ عدد لامپ، ۱۷۰ بسته لوازم خانگی مستعمل قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار، بیان کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‎‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده قبیح اجتماعی، قدم‌های مفید و موثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک و آن را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۰ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

سرهنگ صالحی فرد با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

کشف کود شیمیایی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۶۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران یگان امداد در ایست و بازرسی محور "قائمیه به سمت ممسنی"، به یک ستگاه کامیون حامل کود شیمیایی مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، موفق شدند ۶۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به میزان ۳ هزار کیلوگرم را کشف کنند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۱۸۰ دستگاه ادابتور شارژر گوشی، ۹۵۰ عدد کابل شارژر، ۲۶۰ عدد هدفون، یک هزار و ۱۰۰ عدد قاب گوشی و ۳۰۰ عدد جلد گوشی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۹۰ کیلو تریاک در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۹۰ کیلو تریاک و دستگیری ۴ قاچاقچی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقداری تریاک در دو منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن دو منزل، ۹۰ کیلو تریاک کشف کردند، گفت: در این خصوص ۴ قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

۸۲ راس گوسفند قاچاق در زرین‌دشت کشف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن، ۸۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: مأموران انتظامی کلانتری "دبیران" این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ بردبار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

تخم‌مرغ‌های احتکار، نیمرو نشدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۹۰ کارتن تخم مرغ احتکار به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار تخم‌مرغ در یک منزل مسکونی واقع در بلوار "نصر" شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ یگانه تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نماینده اداره صمت، از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۹۰ کارتن حاوی ۵۱ هزار و ۸۴۰ عدد تخم‌مرغ که احتکار شده بود کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالک منزل، تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۱۰ تن گندم قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات گفت: با تلاش مأموران این شهرستان، یک کامیون توقیف و ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار گندم مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق که فاقد مدارک قانونی بود کشف و در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ مسعودی با بیان این که ارزش گندم‌های قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار