رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: درمان بیماری اوتیسم و فلج مغزی با سلول‌های بنیادی خون بندناف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: علی‌رغم وجود شرایط خاص در کشور به دلیل شیوع کرونا، ارائه خدمات ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی توسط بانک خون بند ناف رویان به خانواده‌های متقاضی به نحو مطلوب انجام گرفته است.

او با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل سابقه فعالیت ۱۱ ساله دارد، افزود: این بانک در استان اردبیل با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در شهریور‌ماه جاری بهترین عملکرد و بیشترین ثبت قرارداد را نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر قابلیت درمانی بیش از ۱۰۰ نوع بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف به اثبات رسیده است، گفت: طرح درمان بیماری اوتیسم و فلج مغزی به وسیله سلول‌های بنیادی خون بندناف آغاز شده است و خانواده‌ها می‌توانند با ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان خود به افزایش استفاده از این خدمات پزشکی پیشرو، کمک کنند.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: از مردادماه امسال باهدف ارائه خدمات بهتر به کودکان مبتلا به فلج مغزی، طرح تحقیقاتی تزریق سلول‌های بنیادی مشتق از بندناف با منشا سلول‌های خون‌ساز یا مزانشیمی به کودکان فلج مغزی اسپاستیک ۴ تا ۱۴ ساله در حال اجراست.

او با بیان اینکه در صورت نتیجه بخش بودن این تزریق دیگر نیازی به مراجعه بیماران برای سلول درمانی به کشور‌های دیگر نخواهد بود، افزود: ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف به رغم هزینه‌های کمی که دارد، می‌تواند بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزندان خانواده باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار