مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست امسال به متقاضیان در مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : در ۶ماه سپری شده از سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفرساعت آموزش در بخش خصوصی به متقاضیان ارائه شده است.

او گفت : البته باید مد نظر داشت که به علت شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت دستورالعمل‌ها فعالیت‌های آموزشی مراکز دولتی و غیردولتی در ماه‌های ابتدایی سال تعطیل شده بود که این مهم بر میزان عملکرد تأثیر منفی داشت.

او با اشاره به وجود ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اعلام کرد که پنج مرکز آن در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعال است و افزود: اکنون حدود ۲۰۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان فعال است که همه این مراکز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در حال ارائه خدمات مهارتی و آموزشی به متقاضیان هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه سپس با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می‌توانند نقش مهمی در اشتغال افراد داشته باشد، افزود: آموزش‌های مهارتی شایستگی‌های فرد را برای جذب و یا حفظ بازار کار بالا می‌برد.

او افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار باید افراد به سمت آموزش‌های مهارتی سمت و سو پیدا کنند و از این آموزش‌ها برای بالا بردن توانمندی‌های خود در زمینه مهارت و کسب و کار استفاده کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.