مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت:دامپزشکی خراسان شمالی در بخش مبارزه با بیماری‌های دامی با پوشش بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نوبت سر دام ، رشد ۱۲ درصدی را نسبت به پارسال رقم زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدمحمدمهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال جمع عملکرد مبارزه در استان پوشش ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۵۰۷ رأس انواع دام بوده که با ۱۲ درصد افزایش عملکرد نسبت به مدت مشابه پارسال ، افزون بر ۶۵ درصد پیش بینی سالانه ۱۳۹۹ محقق شده است.

 احمدی با بیان اینکه در این مدت مبارزه با بیماری‌های مشترک با واکسیناسیون یک میلیون و ۷۸۸ هزار و ۶۷۵ نوبت سر دام سبک، سنگین و تک سمی علیه ۲ بیماری مهم شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز (تب مالت) که معادل ۷۸ درصد پیش بینی سالانه بوده افزود: همچنین واکسیناسیون ۱۰ هزار ۴۱۰ قلاده سگ گله و صاحب دار علیه هاری، انجام ۵۰۳۵ نوبت سر تست سل گاوی و ۳۸۴ تست مشمشه تک سمیان و خونگیری ۲۱۱۹ رأس گاو محقق شد.


بیشتر بخوانید


او  اضافه کرد: در بخش مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های اختصاصی دام‌ها نیز با مایه کوبی ۳۹۹۴۴۰۲ رأس دام در برابر آبله، تب برفکی، انتروتوکسمی، آگالاکسی، قانقاریا، تیلریوز، لمپی اسکین و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۵۹ درصد پیش بینی سالانه تحقق یافت.

احمدی آمار عملکرد مبارزه با انگل‌های خارجی دام‌ها را نیز شامل سمپاشی و حمام دادن ۹۱۲۰ رأس دام و یک هزار مترمربع اماکن دامی اعلام کرد.

خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون رأس دام سبک و حدود ۶۰ هزار رأس دام سنگین دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.