رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر قرائت خانوادگی زیارت اربعین، این زیارت از شبکه استانی صداوسیما پخش می‌شود و مردم در خانه آن را زمزمه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالیرئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه هویت شیعی جان و قالبی تازه از اربعین می‌گیرد، بیان کرد: یکی از برجسته‌ترین عوامل تقویت هویت شیعی، خواندن زیارت اربعین، زیارت کردن امام حسین (ع) در روز اربعین و پاسداشت چنین روزی در میان شیعیان اهل بیت (ع) است.

او افزود: باتوجه به شیوع کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل، ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۷ مهر همزمان با اربعین حسینی (ع) زیارت اربعین در امامزاده محمدباقر (ع) بوشهر از صداوسیمای مرکز بوشهر به صورت زنده پخش می‌شود و مردم می‌توانند این زیارت را در خانه‌ها قرائت کنند.


بیشتر بخوانید

عزاداری اربعین طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر برگزار می‌شود


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: این زیارت پرفیض به صورت همزمان در سراسر کشور، از طریق رسانه‌های استانی و ملی، ماذنه‌های مساجد و اماکن متبرک پخش خواهد شد.

 جمالی عنوان کرد: زیارت اربعین یکی مهم‌ترین سفارش‌های اهل بیت علیهم الاسلام است که هرساله مردم در اربعین آن را قرائت می‌کنند.

او بیان کرد: گردهمایی اربعین در تاریخ بشر و بر روی کره زمین بی‌سابقه است و نظیر این اجتماع خاص و منحصربه‌فرد با هدفی معنوی و الهی را در هیچ نقطه‌ای از دنیا نمی‌توان پیدا کرد که امسال به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا امکان برگزاری آن نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.