رئیس مرکز بهداشت دزفول اعتلای فرهنگ استفاده از ماسک به منظور کاهش آمار ابتلا به کرونا را هدف برگزاری رزمایش سفیران سلامت در این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پور آیین رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به برگزاری دمین مرحله رزمایش سفیران سلامت در این شهرستان گفت: اعتلای فرهنگ استفاده از ماسک در جامعه به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس از اهداف این رزمایش بود.

او به حضور بهورزان و سفیران سلامت مرکز بهداشت دزفول در رزمایش اشاره کرد و افزود: هم اکنون که در شرایط قرمز و بحرانی کرونا قرار داریم، تنها روش موثر برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری منحوس و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، رعایت اصول بهداشتی است.

پور آیین بیان داشت: امیدواریم با همیاری و همدلی همه مردم، بخش‌های دولتی و خصوصی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابتدا از تعطیلی کسب و کار‌ها و تبعات اقتصادی آن برای جامعه جلوگیری کنیم و سپس از افزایش موارد ابتلا و مرگ هموطنان پیشگیری نماییم.

با موج دوم ویروس کرونا در کشور، ۲۹ استان کشور از جمله خوزستان و ۱۱ شهر تابعه آن در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و باتوجه به همزمانی آن با بیماری آنفلوآنزا، در صورتیکه مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده مستمر از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد خودداری کنند، روز‌های سختی پیش رو خواهیم داشت. ضمن اینکه با اعلام وضعیت سفید در خوزستان، ساده انگاری مردم سبب کاهش استفاده از ماسک و در نتیجه افزایش آمار ابتلا به کرونا ویروس شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.