ناپایداری هوای استان مرکزی در نیمه مهرماه

رگبار باران، رعدوبرق و افزایش سرعت وزش باد برای نیمه مهرماه در استان مرکزی پیش بینی می شود.

ناپایداری هوای استان مرکزی در نیمه مهرماهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فلاح زاده کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی ها حاکی از ورود یک سامانه بارشی به نوار شمالی کشور و برخی نواحی مرکزی و دامنه های زاگرس است.

فلاح زاده افزود: بر این اساس در استان مرکزی طی روزهای آتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی رگبار باران و رعدوبرق و افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود.

او ادامه داد: این ناپایداری ها امروز عمدتا در مناطق شمال استان خواهد بود اما در ساعات عصر و شب فردا دوشنبه ناپایداری ها تشدید و در مناطق دیگر استان نیز گسترش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه روز سه شنبه هر چند از میزان ناپایداری ها کاسته خواهد شد گفت: اما احتمال رگبار باران در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست.

فلاح زاده افزود: طی این مدت در برخی از ساعات بویژه در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه سرعت وزش باد در مناطقی از استان افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: از روز سه شنبه روند دمای هوا کاهشی پیش بینی می شود و تا پایان هفته دمای هوا بین 4 تا 7 درجه کاهش خواهد یافت که این کاهش دما در مناطق شمال استان محسوس تر خواهد بود.

کمینه و بیشینه دما ۲۴ ساعت گذشته شهرستان های استان مرکزی

آشتیان ‎ ۱۴.۷، ۲۵.۳

اراک ‎ ۱۲.۴، ۲۷.۸

تفرش ‎ ۱۴.۵، ۲۴.۹

خمین ‎ ۹.۱، ۲۷.۲

خنداب ‎ ۹.۶، ۲۷.۶

دلیجان ‎ ۱۴، ۲۹

ساوه ‎ ۱۸.۳، ۳۱.۵

شازند ‎ ۷.۶، ۲۶

غرق آباد ‎ ۱۲.۲، ۲۷

کمیجان ‎ ۱۱.۶، ۲۷

محلات ‎ ۱۴.۶، ۲۷.۸

زرندیه ‎ ۱۳.۳، ۳۱.۴

گرمترین شهر استان ساوه با ‎۳۱.۵ °C و سرد‌ترین شهر استان شازند با ‎ ۷.۶ °Cاست.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.