کتاب دیوار گلی اثر محمدرضا غلامی در انتشارات زرین اندیشمند منتشر شد.

محمدرضا غلامی نویسنده، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتشار کتاب جدیدش گفت: مجموعه‌ای از شش داستانم با عنوان «دیوار گلی» در انتشارات زرین اندیشمند منتشر شد. این کتاب رئالیسمی اجتماعی است که داستان هایش بیشتر با موضوعات اجتماعی و سیاسی نوشته شدند.


بیشتر بخوانید:


او افزود: هر کدام از داستان‌های کتاب «دیوار گلی» کاملاً مستقل هستند و روایت هر داستان به گونه‌ای با ایجاد تردید و بازاندیشی در مخاطب او را به تفکر وامی‌دارد. سی داستان کوتاه هم نوشتم و از میان آن‌ها تاکنون ده داستان را انتخاب کردم.

این نویسنده ادامه داد: منتظر بودم ببینم کتاب «دیوار گلی» مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گیرد یا نه تا بر اساس آن ویرایش داستان‌های مجموعه داستان بعدی ام را انجام دهم تا برای صدور مجوز به مشکل نخورم. این داستان ها هم با درونمایه اجتماعی نوشته شدند بیشتر داستان‌هایم را با درونمایه‌ای اجتماعی و لایه‌های سیاسی می‌نویسم.

کفتنی است  یکی از امتیازات بارز داستان‌های کتاب "دیوار گِلی" درگیری شدید ذهنی است که نویسنده در داستان هایش ایجاد کرده است و بعد از تمام شدن داستان نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند. نویسنده سعی دارد با روایت هایش توانایی بازاندیشی، پرسش آفرینی و تردید در امور واقعی را در خواننده ایجاد کند. ضرباهنگ اغلب داستان‌های محمدرضا غلامی بر خلاف عرف رایج داستان نویسی در ابتدا کند، ولی هرچه به پایان نزدیک می شویم تندتر می‌شود. نویسنده در اغلب داستان هایش سعی کرده است با چینش به جای کلمات و پرهیز از زیاده گویی به ترسیم فضا، صحنه و احساسات و شخصیت‌ها کمک کند و روایت‌ها را به ماهیت ذهن و نوعی خویشتن شناسی و ارتباط درون با بیرون و محیط پیرامونی ربط دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
عالی عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
وحید نگاریان
۱۷:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
داستانهای کتاب بسیار عالی و قوی هستند. من از کتابراه دانلودکردم و خواندم و بسیار لذت بردم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر اعلمی
۱۴:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
کتاب ایشان را خواندم ، عالی بود. سبک جالب و شیوایی در بیان روایتهایش دارد. بنظر می رسد این نویسنده بتواند در آینده نزدیک جایگاه خوبی در بین نویسندگان و علاقه مندان به کتاب برای خود پیدا کند.
آخرین اخبار