یک ناشر از تبلیغ برخی کتاب‌های ضعیف به وسیله سلبریتی‌ها انتقاد کرد و این امر را ناشی از بی مسئولیتی آنها دانست.

احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگارتابان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ناشرانی که تبلیغ کتاب‌هایشان را به سلبریتی‌ها می‌سپارند، گفت: هر کالایی چه هنری و چه غیرهنری به تبلیغ نیاز دارد؛ وقتی یک سلبریتی آن را تبلیغ می‌کند، عده‌ای او را الگو قرار می‌دهند. اگر آن سلبریتی از موضوع مورد تبلیغ شناخت داشته باشد و پیش از تبلیغ آن کتاب را خوانده باشد، تبلیغش مشکلی ندارد. 


بیشتر بخوانید


او افزود: مشکل اینجاست که برخی سلبریتی‌ها کتابی را تبلیغ می‌کنند که اصلاً یک بار هم آن را نخوانده اند و از محتوای آن اطلاعی ندارند. در واقع محتوای کتاب تبلیغی برای این هنرمندان اهمیتی ندارد. آنها بدون آگاهی از محتوا و کیفیت اثر آن را تبلیغ می‌کنند. عده‌ای هم به دلیل نام آن سلبریتی یا به اهتمام و کوشش او و تنها با امضای آن سلبریتی پای کتاب، اثر را تهیه می‌کنند.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان ادامه داد: یک هنرپیشه معروف کتابی را تبلیغ کرد؛ این کتاب تا حد زیادی ضعیف بود و وقتی به آن هنرپیشه اعتراض کردم چرا چنین کتابی را تبلیغ کرده است، در جواب گفت از من خواستند کتاب را امضا کنم. او بدون اینکه کتاب را مطالعه کند آن را امضا کرده بود. حتی نام نویسنده کتاب را هم نمی دانست! این افراد حداقل دستمزدی که برای تبلیغ کتاب از ناشر می‌گیرند، چهار میلیون تومان است.

دولت آبادی بیان کرد: طرفداران یک هنرپیشه یک شبه با تبلیغ کتاب به وسیله او کتابخوان نمی‌شوند؛ تبلیغ کتاب به وسیله سلبریتی‌ها می‌تواند تأثیر مثبت و منفی داشته باشد. مخاطب پس از مطالعه کتاب واکنش نشان می‌دهد و اگر کتاب بدی را تبلیغ کرده باشند، سلبریتی ها بازخوردش را در فضای مجازی می‌بینند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار