رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایطی که تعداد مراجعین سرپایی و موارد بستری ناشی از بیماری کرونا در مراکز درمانی رو به افزایش است، تنها راه مقابله با این بیماری، انجام مراقبت‌های بهداشت فردی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز و بالا بودن بار بیماری کرونا اظهار داشت: در شرایطی که تعداد مراجعین سرپایی و موارد بستری ناشی از بیماری کرونا در مراکز درمانی رو به افزایش است، تنها راه مقابله با این بیماری، انجام مراقبت‌های بهداشت فردی است.

او افزود: اگر چه اعمال محدودیت‌ها در کنترل شیوع بیماری بسیار موثر است، ولی در صورت عدم پرهیز از تشکیل گردهمی و دورهمی خانوادگی، دوستانه و فامیلی، چرخش خانوادگی ویروس همچنان می‌تواند به افزایش شیوع بیماری دامن بزند.


بیشتر بخوانید


شیرانی ضمن توصیه به کاهش تردد افراد مسنسال و بیماران زمینه‌ای به خارج از منزل و حضور در گردهمی ها، از این عزیزان خواست به اطرافیانشان نیز اجازه رفت و آمد به خانه آن‌ها را ندهند.

او با اشاره به اعمال محدودیت‌ها برای دو هفته ادامه داد: تمامی مکان‌های ارائه دهنده خدمات، سازمان و ارگان‌ها و صنوفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکننده تعطیل خواهند شد.

شیرانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نقش آموزشی و ارشادی و نظارت عالی را در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دارد اظهار داشت: این مجموعه نیرو و توان سرکشی به همه مکان‌ها را ندارد، لذا همه نهاد‌ها و سازمان‌ها مسئول هستند در حیطه تحت اختیار خود نظارت کافی را داشته باشند.

او از معرفی سه هزار پرونده تخلف بهداشتی به دستگاه‌های قضایی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها مربوط به افراد، صنوف و مراکزی بوده است که طی هفته‌های اخیر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مرتکب تخلف شده اند.

شیرانی با بیان اینکه همه افراد مسئول حفظ سلامت و جان خود و اطرافیانشان هستند اضافه کرد: مردم نباید با این انتظار که دولت و حاکمیت با اعمال محدودیت ۱۰۰ درصدی شیوع بیماری را کنترل نماید، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه باشند.

او با بیان اینکه بسیاری از رفت و آمد‌های خارج از منزل غیر ضروری است، ادامه داد: جلوگیری از چرخش خانوادگی بیماری تا حد زیادی به رفتار افراد و توجه آن‌ها به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بستگی دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار