خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه، حفظ نشاط و شادابی پویش تندرستی با ورزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در بستر فضای مجازی شاد اجرا میشود.
رنجبربا برشمردن ورزش به عنوان پدیدهای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها دارد، تأکید کرد: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.
او با بیان اینکه فعالیتهای بدنی بهدلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقای سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: فعالیت های ورزشی باید قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
رنجبر گفت: میتوان با برنامهریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: دربستر فضای مجازی، تربیت بدنی به صورت روزانه در قالب فعالیتها و بازیهایی متناسب با سن، جنسیت و دوره تحصیلی در قالب کلیپهای چند دقیقهای در بخش آمادگی جسمانی و مهارتهای جسمی و حرکتی به دانش آموزان آموزش داده میشود.
رنجبربا بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیتهای منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه میشود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد میگیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
او در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزههای مختلفی از جمله فعالیتهای زیستی و بدنی به ویژه فعالیتهای ورزشی تاکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه میباشد چرا که در پرتو آن بخشی از زمینههای لازم جهت ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدفهای هر نظام آموزشی میباشد فراهم میشود.
انتهای پیام/ع