به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی از تعدادی از آتش نشانان مهاجران شازند تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی از آتش نشانان مهاجران شهرستان شازند با رعایت فاصله و شیوه نامه‌های بهداشتی تجلیل شد.

حجت‌الاسلام نیکزاد امام جمعه شهر مهاجران در این مراسم گفت: از مولفه‌های مهم آتش نشان موفق بودن، داشتن عشق و روحیه، از خودگذشتگی و ایثار و جوانمردی است که هر کسی این خصلت‌های شریف را ندارد.

حجت‌الاسلام نیکزاد افزود: شما آتش نشانان با داشتن چنین صفات نیکویی پا به میدان نهادید که انصافا ما باید در این زمینه از شما آتش نشانان بیشتر بیاموزیم.

او تصریح کرد: در حادثه پلاسکو مالکان با دیدن حریق، ثروت خود را رها کرده و فرار کردند و این آتش نشانان بودند که با علم به فرو ریختن ساختمان خود را به دل آتش زدند.

امام جمعه شهر مهاجران بیان کرد: این حرکت آتش نشانان مانند جهاد رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود که در شب عملیات برای باز کردن معبر خود را به روی مین می‌انداختند و با علم به اینکه جانشان را از دست خواهند داد دیگران را نجات می‌دادند.

محمد رجائیان شهردار مهاجران هم در این مراسم با تبریک روز ملی آتش نشانی و ایمنی گفت: کمبود تجهیزات وماشین آلات مورد نیاز در آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مهاجران مشهود است و متاسفانه بخشی از این کمبود‌ها مربوط به وارداتی بودن تجهیزات است.

رجائیان افزود: اکنون رشد روز افزون و بلندمرتبه سازی ساختمان‌ها در سطح شهر نیاز به تجهیزات بالابر در سوانح احتمالی مورد نیاز هست که امیداریم با بهتر شدن شرایط اقتصادی و رفع موانع نسبت به افزایش تجهیزات اقدام شود.

او اضافه کرد: آتش نشانان فداکارانی بی ادعا هستند که همیشه کمتر دیده می‌شوند، اما با تمام مشکلات و نارسایی‌ها و کاستی‌ها فقط به فکر حفظ جان و مال و ناموس شهروندان هستند.

شهردار مهاجران شاند با اشاره به شغل خطیر و پر استرس آتش نشان بیان کرد: شما آتش نشانان همه نوع فداکاری و جان فشانی انجام می‌دهید تا پاکترین لقمه را بر سر سفر هایتان ببرید.

او ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاجران بر ارتقای توانمندی آتش‌نشانی و آموزش‌های همگانی برای شهروندان تاکید دارد و اقداماتی که در جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث صورت می‌گیرد در آتش نشانی مهاجران دارای اولویت است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.