مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از مرکزهای دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان خواست تا آسیب‌های زیست محیطی صنایع دچار مشکل را شناسایی و بررسی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی محیط زیست منطقه کاشان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تسهیلات لازم به منظور اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی در سطح ملی و منطقه‌ای با مشارکت بخش خصوصی با حمایت صندوق ملی محیط‌زیست در نظر گرفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه افزون بر۱۰ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: ۵۲۳ واحد صنعتی آلاینده در سطح این استان شناسایی شدند که البته ظرفیت آلایندگی متفاوتی با یکدیگر دارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان از واریز ۳۵ درصد عوارض آالایندگی مربوط به صنایع به صندوق ملی محیط‌ زیست خبر داد و افزود: بر اساس بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ این اعتبار برای اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست اختصاص یافته است.

او با اشاره به نقش اثرگذار تشکل‌های زیست محیطی در آگاهی بخشی جامعه گفت: ۲۷ تشکل و سازمان مردم نهاد در زمینه مسائل زیست محیطی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که ۶ تشکل مجوز خود را تمدید کردند و سایر موارد نیز در حال بررسی است.

حشمتی توجه به تشکل‌های سازمان مردم نهاد را بسیار مهم دانست و از فرمانداران شهرستان‌های اصفهان خواست تا همکاری لازم را برای صدور مجوز فعالیت این تشکل‌ها انجام دهند.

او تاکید کرد: تشکل‌ها نیازمند توانمندسازی هستند، اما اگر قرار باشد اعتباری در اختیار آن‌ها قرار گذشته شود، باید دارای مجوز باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، سهم شهرستان کاشان از سازمان‌های مردم نهاد را سه تشکل برشمرد و اضافه کرد: این تشکل‌ها در مرحله صدور مجوز هستند.

او در ادامه نیز احیای گاوخونی و دنبال کردن حق‌آبه این تالاب را یکی از برنامه‌های اصلی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان برشمرد و تصریح کرد: نمی‌توان گفت که این تالاب به طور کامل احیا خواهد شد، اما نباید گذاشت گاوخونی به یک مرکز ریزگرد در استان تبدیل شود.

حشمتی افزود: اگر تالاب گاوخونی به یک مرکز ریزگرد تبدیل شود، مشکل‌ها و معضل‌های زیادی برای اصفهان و برخی شهرستان‌ها منجمله کاشان نیز خواهد داشت.

او با اشاره به وضعیت کنونی تالاب گاوخونی گفت: توجه نکردن به مشکلات موجود این تالاب در نهایت تشدید بیابان‌زایی، ایجاد کانون‌های آلودگی و آسیب‌های زیاد دیگری را برای استان اصفهان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.