معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ وزارت ورزش با توجه به تورمی که وجود دارد باید ۳ برابر شود، در غیر این صورت نمی‌توانیم ورزشکارانمان را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیریت مجموعه منابع ورزش کار سختی است. ۱۰۰ درصد اعتبار امروز ما، معادل با ۲۰ درصد اعتبار سال گذشته است. امیدوارم ۱۰۰ درصد پولمان پرداخت شود تا بیشتر از این شرمنده روسای فدراسیون‌ها نشویم.

او ادامه داد: چالش دیگر ورزش مواجه با ویروس کرونا است. مکان‌های ورزشی را براساس قانون اجاره دادیم و از این راه درآمدزایی کردیم و عواید آن را به به استان‌ها می‌فرستادیم. سال گذشته ۷۳ میلیارد درآمد داشتیم و در سال جاری فقط ۸ میلیارد پول داریم. متاسفانه با وجود این که قرار بود ۴۲ درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کنیم، فقط ۲۱ درصد تخصیص داده شده است. بقیه پول را برای شهرستان‌ها فرستاده ایم تا صرف نگهداری از مکان هایشان کنند.

فرامرزیان گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به تورم و افزایش قیمت ها، باید ۳ برابر شود. در غیر این صورت نمی‌توانیم ورزشکارانمان را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم. وضعیت اعتبارات عمرانی و متفرقه بسیار بد است. با این وضعیت نمی‌توانیم سلامت همگانی را برای هموطنانمان به وجود آوریم و در زمینه گسترش ورزش بانوان نیز نمی‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. سال ۹۹ تنها سالی است که می‌توانم قسم بخورم هیچ فدراسیونی در آن درآمدزایی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار