مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز عملیات فرآیند بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری بیش از هزار تن بذر گندم در شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه عملیات فرآیند بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم در شهرستان کازرون آغاز شده است، اظهار کرد: این عملیات در سایت بوجاری شرکت تعاون روستایی این شهرستان از نیمه اول مهر ماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه بذر سالم، اصیل و با کیفیت زیربنای تولید و توسعه کشاورزی است، تصریح کرد: استفاده کشاورزان از بذر سالم و با کیفیت باعث افزایش عملکرد محصول می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تا پایان این دوره بوجاری، ۹۰۰ تن بذر گندم رقم کریم و ۳۶۰ تن رقم کودهشت در طبقه گواهی شده تولید و در سطح شهرستان‌های کازرون، فراشبند، فیروزآباد، گراش، لار و خنج توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش بذر در افزایش تولید، کشاورزان نسبت به تهیه بذر گندم اصلاح شده از شرکت‌های تولید بذر مطمئن و مورد تایید این مدیریت اقدام، در غیر این صورت حتما خود اقدام به بوجاری و ضدعفونی کردن بذور گندم کنند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.