فرماندار دامغان از احداث بازارچه بین‌المللی پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری دامغان  ضمن بیان اینکه بازارچه بین‌المللی و مرکز تجارت پسته با همکاری بخش خصوصی در دامغان احداث می‌شود، گفت: هدف از این اقدام جلوگیری از خام فروشی، معرفی، بسته‌بندی و صادرات پسته دامغان است.

او ضمن بیان اینکه مقرر شد یک شرکت خصوصی در این عرصه وارد شود، افزود: بازارچه بین‌المللی و مرکز تجارت پسته در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث می‌شود.

فرماندار دامغان بابیان اینکه این شهرستان می‌تواند به یکی از قطب‌های کشاورزی مهم در خصوص پسته تبدیل شود، ابراز داشت: احداث هتل، بخش‌های گردشگری و انبار‌های تجاری در این مرکز از دیگر برنامه‌های جنبی احداث بازارچه بین‌المللی و مرکز تجارت پسته در دامغان است.

بندر آبادی در ادامه تاکید کرد: به منظور رسیدن به اهداف فوق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز می‌بایست همکاری لازم در صدور مجوز احداث بازارچه بین‌المللی پسته در شهرستان دامغان داشته باشد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عمده کشاورزی منطقه پسته است احداث این بازارچه می‌تواند به رونق اقتصادی شهرستان و استان بسیار کمک کند که این مهم همکاری بین بخشی را نیز می‌طلبد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار