مهمترین حوادث استان اردبیل در روز شنبه ۱۲ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز شنبه ۱۲ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جریمه ۵ میلیاردی برای گرانفروشی شیر خام در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: شرکت توزیع شیر خام در اردبیل به علت گرانفروشی بیش از پنج میلیارد ریال جریمه شد.

علی رحیمی آذر افزود: بر اساس گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر گرانفروشی شیرخام به مقدار یک میلیون تن از سوی یک شرکت توزیعی پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

او اظهار داشت: با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی موضوع به قید فوریت مورد رسیدگی و با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و این شرکت متخلف شناخته شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و آخرین دفاع و سایر شواهد و قراین اتهام انتسابی محرز تشخیص و شعبه مدیر این شرکت را به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۰۵ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

رحیمی آذر اضافه کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او گفت: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رحیمی آذر اظهارداشت: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

دستگیری دو صیاد غیرمجاز در شهرستان کوثر

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی مشکول دو نفر صیاد غیر مجاز را که در رودخانه قزل اوزن واقع در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول اقدام به صید غیر مجاز نموده بودند را دستگیر کردند.

یوسف رشیدی افزود: از این افراد دو رشته تور پلاستیکی و یک رشته تور سالک کشف و ضبط شد و دو قطعه گربه ماهی صید شده نیز به زیستگاه خود بازگردانده شدند.

او بیان کرد: استفاده از ابزار غیر مجاز و تور‌های پلاستیکی علاوه بر ایجاد آلودگی زیست محیطی با به دام انداختن انواع آبزیان و حتی پرندگان آبزی باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۳۰ هزار هکتار با تنوع زیستی جانوری و گیاهی در جنوب شهرستان کوثر واقع شده است و یکی از زیستگاه‌های مهم استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار