به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جادهای کالا و مسافر و تعداد ۲۴ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتها و مؤسسات حمل و نقل عمومی جادهای کالا و مسافر، تشکیل شده است.
او گفت : در ۶ ماهه نخست سالجاری تاکنون پرونده ۲۳۴ راننده بررسی و احکام لازم صادر شده که در این میان تعداد ۱۷۸ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل کالا و ۵۸ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکتها و مؤسسات حمل و نقل جادهای برون شهری، افزود: در ۶ ماهه نخست سالجاری به ۱۱۶ پرونده تخلف رسیدگی شده است که ۵۲ پرونده مربوط به بخش حمل و نقل کالا ۶۴ پرونده درباره تخلفات شرکتهای حمل و نقل مسافر بوده است.
او ادامه داد: عمده تخلفات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، پرداخت نکردن کرایه حمل، درج نکردن کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه، رعایت نکردن مقررات حمل بارنامههای عادی و ترافیکی در جادههای استان و ارائه نکردن خدمات مطلوب در حین سفر است.
او گفت: شهروندان گرامی میتوانند با سامانه ۱۴۱ و یا از طریق سیستم «شهراه» هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه منعکس کنند .
انتهای پیام/د