مدیر کل استاندارد استان قزوین گفت: در تابستان امسال ۱۶۵ فقره گواهینامه صادراتی در استان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سیروس صارمی مدیر کل استاندارد استان گفت: با توجه به اهمیت نظارت و کنترل بر کالا‌های صادراتی در تابستان امسال، ۱۶۵ فقره گواهینامه صادراتی صادر شد.

صارمی افزود: کنترل کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد و صدور گواهینامه انطباق صادراتی با هدف جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب و امکان حضور کالا‌های استاندارد ایرانی در بازار‌های جهانی انجام می‌شود.

او اضافه کرد: این گواهینامه‌ها برای فرآورده‌های خرما، کشمش و انواع پودر‌های شوینده پس از بازرسی و نمونه برداری به مقصد کشور ها‌ی عراق، افغانستان، هلند و ارمنستان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان گفت: همچنین در همین مدت ۳۰۰ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد نیز انجام گرفته است.

صارمی در ادامه از ۲۸۳ فقره گواهینامه وارداتی و ۲۳ مورد گواهی حذف بازرسی کالا در مبداء، در دومین فصل سال خبر داد.

او افزود: با حضور کارشناسان این اداره کل در پنجره واحد گمرک انجام نمونه برداری و آزمون و کنترل اظهارنامه‌های وارداتی در اسرع وقت انجام می‌شود.

مدیر کل استاندارد گفت: شرکت‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه و حد واسط تولید، قطعات مورد نیاز در خط تولید و قطعات مصرفی، با دریافت گواهی حذف بازرسی به طور مستقیم محموله‌های خود را به کشور وارد می‌کنند که این موضوع باعث تسهیل در واردات مواد اولیه و تجهیزات خط تولید شده و در نهایت باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

صارمی افزود: گواهی‌های حذف بازرسی صادر شده به درخواست بانک‌های تجارت، سپه، توسعه صادرات ایران، ملت، بانک شهر، پارسیان و صادرات بوده و برای اقلام وارداتی قطعات خودرو، قطعات دستگا‌های ریسندگی و بافندگی، مواد اولیه شیمیایی، لامپ‌های صنعتی، مواد اولیه صنایع غذایی، مواد شیمیایی نساجی، الیاف نساجی، ماشین الات خط تولید و قطعات چرخ خیاطی صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.