رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ویروس کرونا وارد چرخش خانوادگی و فامیلی شده است گفت: عنصر تعیین کننده در کاهش شیوع بیماری رفتار بهداشتی مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: اگر رفت و آمد‌ها و هم‌نشینی‌های خانوادگی ادامه داشته باشد، محدودیت‌های اعمال شده هیچ تاثیری نخواهد داشت و ممکن است سیر افزایشی بیماری کرونا متوقف نشود.

او افزود: عنصر تعیین کننده در کاهش شیوع کرونا ویروس رفتار بهداشتی مردم است، در همه جای دنیا وقتی که دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه برداشته می‌شود با افزایش شیوع بیماری مواجه خواهند شد، لذا مردم باید بیش از پیش مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی را بکنند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: احساس می‌شود درخصوص بیماری کرونا گرفتار عادی انگاری شده‌ایم و علی‌رغم همه هشدارها، مرگ و میر‌ها و عوارضی که این بیماری ایجاد کرده است، دچار سهل‌انگاری در زمینه این بیماری هستیم.

او با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به کرونا در حال حاضر در گردهمایی‌های خانوادگی، کارکنان ادارات و دوستانه است، ادامه داد: مردم به مدت چهار هفته تمامی مهمانی‌ها، گردهمایی‌ها، معاشرت‌های فامیلی و دوستانه را تعطیل کنند.

شیرانی گفت: باید در محیط‌های اداری و کاری زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها با دقت و وسواس رعایت شود.

او با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بیمارستانی در کشور و چهارمحال و بختیاری محدود است و اگر تعداد موارد مراجعه‌کننده چه در مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و چه در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند، از استاندارد بودن خدمات کاسته خواهد شد، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی برای اهداف دیگری طراحی شده‌اند و مسئولیت‌های مهمی همچون واکسیناسیون کودک، مراقبت از مادر و نوزاد، مراقبت از بیماری‌های مزمن همچون فشار خون و... برعهده دارند، اما اکنون بخشی از ظرفیت این مراکز به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

شیرانی اضافه کرد: همچنین در تخت‌های بیمارستانی نیز بیماران غیر کرونایی بستری هستند، لذا تعداد تخت‌هایی که می‌توان برای بیماران کرونایی محیا کرد، محدود است و اگر قرار باشد تعداد بیماران مبتلا به کووید_۱۹ روز به روز زیاد شود، این مردم هستند که ضرر می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار