در اولین روز از هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (شنبه) چهار دیدار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته چهارم مسابقات لیگ برتر فوتبال  انگلیس امروز (شنبه) از ساعت ۱۵ با دیدار تیم‌های چلسی و کریستال پالاس آغاز خواهد شد و در ادامه اورتون در خانه خود به مصاف یاران علیرضا جهانبخش در تیم برایتون خواهد رفت.

چلسی که در استمفوردبریج میزبان کریستال‌پالاس خواهد بود با وجود ریخت و پاش‌های فراوان در فصل نقل و انتقالات تابستانی و جذب چند ستاره جدید مانند تیمو ورنر و کای هاورتز، از ۳ بازی اول خود فقط ۴ امتیاز کسب کرده است و در رتبه نهم جدول رده بندی قرار دارد در حالی که کریستال پالاس از ۳ بازی ۶ امتیاز اندوخته و در رتبه ششم جای گرفته است.

نکات آماری این بازی

  • چلسی هر پنج بازی آخر خود برابر کریستال‌پالاس را برده است، اما هرگز نتوانسته ۶ بار پیاپی این تیم را در لیگ برتر شکست دهد.
  • کریستال پالاس در ۱۱ بازی خارج از خانه خود برابر چلسی فقط ۲ بار پیروز شده، یک تساوی و هشت باخت داشته است. پیروزی‌های این تیم به آگوست سال ۲۰۱۵ و آوریل سال ۲۰۱۷ برمی گردد.
  • هیچ یک از ۱۸ بازی آخر ۲ تیم چلسی و کریستال پالاس مساوی تمام نشده است، طی این بازی‌ها چلسی ۱۴ بار و کریستال پالاس چهار بار به پیروزی رسیده است.
  • فقط بازی‌های نیوکاسل- تاتنهام با ۲۱ بازی بدون تساوی و چلسی- ساندرلند با ۱۹ بازی بدون تساوی رکورد بیشتری از این نظر داشته اند.
  • چلسی در شهرآورد‌های لندن بیشترین تعداد پیروزی را داشته است، این تیم در ۲۵۶ بازی ۱۳۲ بار به پیروزی رسیده است (یعنی ۵۱.۶ درصد برد)، در حالی که کریستال پالاس از ۱۰۴ شهرآورد فقط ۲۴ بار به پیروزی دست یافته است. (یعنی ۲۳.۱ درصد پیروزی)
  • چلسی که اولین شکست خانگی فصل جدید را برابر لیورپول متحمل شد، از فصل ۷۹-۱۹۷۸ تا کنون هرگز در لیگ برتر ۲ بازی اول خاانگی خود را نباخته است. در آن فصل آبی‌ها به دسته پایین‌تر سقوط کردند.
  • کریستال پالاس به دنبال آن است که برای سومین بار در تاریخ این باشگاه، ۲ بازی اول خارج از خانه خود را در لیگ برتر با پیروزی پشت سربگذارد و می‌تواند دومین تیمی باشد که به طور متوالی در دیدار‌های خارج از خانه در استنفورد بریج و اولدترافورد به پیروزی می‌رسد. پیش از این تیم ساندرلند در سال ۲۰۱۴ چنین کاری کرده بود.

غایبان ۲ تیم

  • فرانک لمپارد سرمربی چلسی تایید کرد که کریستین پولیشیچ برابر کریستال پالاس درمیان تعویضی‌ها خواهد بود این بازیکن به تازگی مصدومیت همسترینگ را پشت سر گذاشته است، اما بازیکنانی مانند حکیم زیاش، بیلی گیلمور به دلیل مصدومیت به این بازی نخواهند رسید.
  • در تیم کریستال‌پالاس هم گری کیهیل، جیمز تامکینز، اسکات دان و پاتریک فن آنهولت با وجود آن که به تمرینات بازگشته اند، اما برای بازی در استمفوردبریج هنوز آماده نیستند.
  • همچنین "جفری شلوپ" مدافع غنایی این تیم نیز همچنان غایب بزرگ روی هاجسون (سرمربی کریستال پاس) خواهد بود.

اورتون - برایتون

در دیگر بازی امروز تیم فوتبال اورتون در ورزشگاه اختصاصی خود، گودیسون پارک، میزبان برایتون خواهد بود.

شاگردان کارلوآنچلوتی در اورتون این فصل را بسیار خوب شروع کرده و سه بازی اول خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. این تیم در حال حاضر با ۹ امتیاز کامل و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به لسترسیتی و لیورپول در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد.

در آن سوی میدان یاران علیرضا جهانبخش در برایتون شروع خوبی نداشته و از ۳ بازی اول فقط ۳ امتیاز کسب کرده اند و در همین ابتدای کار ۲ شکست در کارنامه دارند.

برایتون هفته اول برابر چلسی سه بر یک و در هفته سوم در دیداری نزدیک برابر منچستر یونایتد ۳ بر ۲ شکست خورد و حالا در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

شاگردان گراهام پاتر اگر می‌خواهند مانند فصل گذشته در انتهای فصل کاندیدای سقوط نباشند، باید از همین نیم فصل اول به فکر جمع آوری امتیاز باشند.

نکات آماری بازی

  • اورتون هر ۳ بازی خانگی خود برابر برایتون را در لیگ برتر برده، ۶ گل زده و تنها یک گل دریافت کرده است.
  • برایتون در هیچ رقابتی نتوانسته در خارج از خانه برابر اورتون به پیروزی برسد و در ۸ دیداری که برابر این تیم به میدان رفته ۶ باخت و ۲ تساوی داشته است.
  • در پنج بازی آخر بین ۲ تیم، همیشه میزبان برنده بوده است، در این ۵ بازی اورتون سه و برایتون ۲ پیروزی بدست آورده است.
  • اورتون به دنبال آن است که برای اولین بار پس از فصل ۱۹۷۰-۱۹۶۹ چهار بازی اول خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارد، در آن فصل آن‌ها به عنوان قهرمانی دست یافتند.
  • برایتون در ۸ بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ برتر بدون شکست بوده است، این تیم طی این بازی‌ها ۳ پیروزی و ۵ تساوی کسب کرده است. مرغان دریایی (لقب برایتون) از ۴ بازی آخر خود در سه بازی به پیروزی رسیده اند.
  • برایتون در این فصل در هر بازی ۱۴.۷ شوت زده است که بالاترین میزان شوت زنی آن‌ها در رقابت‌های لیگ برتر بوده است.

غایبان ۲ تیم

  • تیم اورتون برای دیدار امروز خود جونجو کنی مدافع و آلان و آندره گومز ۲ هافبک خود را در اختیار نخواهد داشت.
  • "کنی" در دیدار برابر وستهام از ناحیه مچ پا مصدوم شد و چهار هفته دور از مسابقات خواهد بود ضمن آن که آلان به دلیل مشکل کشاله ران در همان بازی تا پس از بازی‌های ملی غایب خواهد بود.
  • "مویزه کین" دیگر بازیکن اورتون بیمار است و ریچارلیسون ستاره گلزن این تیم هم به دلیل مشکل مچ پا فردا تحت معاینه و بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.
  • ضمن آنکه ۲ مدافع اورتون به نام‌های میسون هولگیت و برنتویت و همچنین ژان فیلیپ هافبک این تیم هم از دیگر غایبان آنچلوتی خواهند بود.
  • در تیم برایتون هنوز وضعیت جهانبخش برای حضور در این دیدار نامشخص است. او که چهارشنبه شب در دیدار برابر منچستر یونایتد در جام اتحادیه در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت در جریان بازی مصدوم و تعویض شد. جهانبخش اگر به این بازی نرسد اولین باری خواهد بود که یکی از دیدارهای تیمش در فصل جدید را از دست می دهد. او در هر سه بازی قبلی تیمش به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته است.
  • علاوه بر این، کریستین والتون، خوزه ایسکوردو، فلورین آندونه وداوی پراپر همگی به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

امروز (شنبه) علاوه بر این ۲ دیدار، در چارچوب مسابقات هفته چهارم لیگ جزیره ۲ بازی دیگر برگزار خواهد شد، از ساعت ۲۰ منچسترسیتی در زمین لیدزیونایتد به میدان خواهد رفت و از ساعت ۲۲:۳۰ نیوکاسل میزبان برنلی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار