پزشکان هشدار دادند که وزن و سن بالای ترامپ ممکن است روند درمان او را پیچیده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری، برای «دونالد ترامپ» رقیب او و نامزد حزب جمهوری‌خواهِ این کشور آرزوی سلامتی کرده است.

بایدن در حساب توئیتری خود نوشته است: «من وهمسرم جیل، خواستار بهبودی سریع و کامل ترامپ و همسرش ملانیا هستیم و همچنان برای سلامتی او و خانواده‌اش دعا خواهیم کرد».

همچنین روزنامه گاردین در مطلبی نوشته است پزشکان درباره ابتلای ترامپ به کرونا هشدار داده و گفته‌اند سن بالا و اضافه وزن او روند درمان را پیچیده خواهد کرد.

تحقیقی در ماه مارس در ژورنال پزشکیِ «لانست» و بر اساس داده‌هایی از چین منتشر شده که نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر برای افراد کرونایی ۱.۴ درصد است، اما برای افراد بالای ۷۰ سال این نرخ به ۸.۶ درصد می‌رسد.

دکتر «بری دیکسون» متخصص آی. سی. یو در ملبورن نیز در این باره گفته است: «اگر ترامپ به ذات‌الریه پیشرفته دچار شود، خطر مرگ برایش بیشتر خواهد بود. همچنین فاکتور‌های دیگری مانند بیماری‌های زمینه‌ای و سایر مسائلی مانند اینکه سیگاری باشید یا نه بر احتمال مرگ می‌افزاید. برای ترامپ ریسک اصلی در اضافه وزن و سن بالای اوست».

این متخصص در ادامه صحبت‌هایش گفته است: «اگر کسی را ببینید که تازه بیمار شده، در حقیقت فقط تستش مثبت است و به طور معمول خوب به نظر می‌رسد. اما ما به آن بیماران می‌گوییم که در خانه قرنطینه شوند و تنها در صورت کمبود نَفَس به بیمارستان مراجعه کنند، چون در هفته دوم ابتلا به ویروس، افراد می‌توانند از نظر ظاهری حتی در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت از وضعیت بسیار خوب به وضعیت بسیار بد برسند. این یک وضعیت وخیم است و دقیقا همان حالتی است که برای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، رخ داد».

پروفسور «کریستین جنکینز» رئیس گروه تنفسی «موسسه جورج برای گلوبال هلث» نیز گفت: «در حالیکه نظر ترامپ درباره درمان با هیدروکلروکین و مواد ضدعفونی کننده اخبار جعلی هستند، او احتمالا از بسیاری از پیشرفت‌های عملی مبتنی بر شواهد استفاده خواهد کرد».

همچنین این پروفسور گفت: «ترامپ را می‌بینم که اضافه وزن دارد و ۷۴ ساله است. نمی‌دانم آیا فشار خون بالایی دارد یا نه، اما مطمئنم او نمی‌خواهد کسی درباره این موضوعات چیزی بداند، پس ممکن است اعلامشان نکند».

امروز (جمعه) صبح دونالد ترامپ در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش خبر داد.

او در این پیام نوشته است: امشب تست کووید-۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت شد، ما فورا قرنطینه و روند بهبودمان را شروع می‌کنیم، ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
قسمت همتای داخلیش بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
الهی به بدترین درها دچار بشه به انتقام خون بچه های یمن و فلسطین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
امیدوارم حون سالم نبری.
Canada
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
عذای فست فورد دوست دارد و
اهل ورزش هم نیست
فقط به زمین گلف خودش میرود و
تا بحال 160 میلیون دلار از بودجه دولت برای گلف بازی در
زمین گلف خودش هزینه کرده
ولی حقوق نمیگیرد .اینجوری جبران میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خداوندا خودت به طور مناسب به حساب همه ظالمان و مستکبران عالم برس
آخرین اخبار