رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد در مناظره روز سه شنبه از برتری طلبان سفیدپوست حمایت نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز سعی کرد در اقدامی ناموفق خود را از برچسب نژادپرستی و حمایت از سفید برترپندار‌ها که پس از نخستین مناظره تلویزیونی با رقیب دموکرات به آن متهم شده بود، رها کند.

او در این مصاحبه به میزبانی شان هنیتی، حمایت از سفیدبرتر پندار‌ها را محکوم کرد و مدعی شد: من بار‌ها این را گفته ام و بگذارید دوباره به صراحت بگویم: من [کو کلوکس کلان] را محکوم می‌کنم. من همه برتری طلبان سفیدپوست را محکوم می‌کنم. من پسران مغرور (Proud Boys) را محکوم می‌کنم. من در مورد پسران مغرور (گروه نژادپرست) چیز زیادی نمی‌دانم، تقریبا هیچ، اما من این را محکوم می‌کنم.

ترامپ در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که در مناظره روز سه شنبه، دیدگاه روشنی نسبت به حمایت از یک گروه سفیدبرترپندار ارائه کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مصاحبه خود با فاکس نیوز نیز بار دیگر دموکرات‌ها را هدف انتقادات خود قرار داد و گفت بایدن نیز باید حمایت از آنتیفا را که به عقیده او یک گروه وحشتناک از مردم هستند، محکوم کند.

کریس والاس، مجری مناظره روز سه شنبه از ترامپ پرسید که آیا برتری سفیدپوستان را محکوم می‌کند، رئیس جمهور پاسخ داد که «آماده انجام این کار است»، اما بیشترین خشونت‌ها از «جناح چپ» است. وقتی والاس و بایدن تحت فشار قرار گرفتند و گفتند که آن‌ها را محکوم می‌کنند، ترامپ گفت پسران مغرور یک سازمان راست افراطی، باید «عقب بایستند و کنار بمانند».

نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جو بایدن به مدت ۹۰ دقیقه در شهر کلیولند برگزار شد. دانشگاه «کیس وسترن رزرو» ایالت اوهایو میزبان این مناظره انتقادآمیز بود. ترامپ و بایدن علاوه بر این دو مناظره انتخاباتی دیگر را تا پیش از سوم نوامبر در پیش خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار