رئیس شورای قضایی فارس از حل مشکلات ۶۲ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در طول ۶ ماه اخیر خبر داد و گفت: با ورود مستقیم دستگاه قضایی از بیکاری ۳۲۰۰ کارگر در استان جلوگیری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه ویدئوکنفرانس رئیس قوه قضائیه با اعضای شورای قضایی استان‌های سراسر کشور ضمن ارائه گزارش از عملکرد شش ماهه دادگستری فارس، گفت: ابلاغات الکترونیک دادگستری فارس به ۹۷ درصد رسیده است و بیش از ۴۱ درصد از پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف با مصالحه طرفین مختومه می‌شود.

او با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی‌ها یک ماه است، افزود: بیشتر پرونده‌های در مراجع قضایی استان ظرف مدت یک ماه یا کمتر تعیین تکلیف می‌شوند و درصد کمی از پرونده‌ها در مدت زمان بیش از یک ماه به نتیجه ختم می‌شود.

موسوی ادامه داد: در شش ماهه امسال ۱۷ درصد کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی داشته ایم که این اقدام در نتیجه برنامه ریزی صحیح در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و به کارگیری نظرات کارشناسی بوده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین در خصوص اقدامات ویژه استان فارس در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) نیز از حل مشکلات ۶۲ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در طول ۶ ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: در این مدت با ورود مستقیم دستگاه قضایی از بیکاری ۳۲۰۰ کارگر در استان جلوگیری شده است.

حجت الاسلام موسوی از جدیت مجموعه قضایی استان فارس در مبارزه با فساد در درون و بیرون دستگاه نیز سخن گفت و تصریح کرد: این امر متعاقب جدیت و حساسیت‌های ریاست معظم قوه قضاییه در مجموعه استان فارس نیز در اولویت قرار گرفته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط ویدئوکنفرانس با ریاست معظم قوه فضاییه از برگزاری ۴۵ جلسه نقد و تحلیل رأی در راستای اتقان آراء قضایی خبر داد و افزود: این اقدام و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته زمینه ساز کاهش نقض آراء در محاکم تجدید نظر استان بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.