امام جمعه رستاق گفت: امسال با وجود کرونا همه باید تابع دستور العمل‌های بهداشتی باشیم و اربعین را در منازل و اماکن مذهبی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق با گرامیداشت یاد امام خمینی( ره )و شهدا به ویژه شهید مدافع حرم سردار همدانی، گفت: بنابر فرمایش امیر المومنین علی علیه السلام چهار چیز دولت‌ها را شکست می‌دهد که باید مواظب بود، یکی نادیده گرفتن مسائل اصلی و مهم کشور و دوم پرداختن به مسائل جنبی و کم اهمیت و سوم به کار گماردن انسان‌های بی کفایت و پست و چهارم کنار زدن افراد صاحب فضیلت و با کمال است.

امام جمعه رستاق در ادامه به موضوع اربعین پرداخت و افزود: مقام عبودیت و تحمل رنج و اندوه برای اصلاح جامعه و بخشیدن هستی خود برای نجات بندگان خدا از ضلالت و گمراهی، از جمله ویژگی‌هایی امام حسین علیه السلام است که در زیارت اربعین به آن اشاره شده است.

او با تذکر به اهمیت اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال بنابر شرایط پیش آمده همه باید تابع دستور العمل‌های بهداشتی باشیم و اربعین را در منازل و اماکن مذهبی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار نمائیم.

حجه الاسلام دلاوری به مناسبت اقامه مجدد نماز جمعه در مناطق مختلف کشور بیان کرد: همه باید مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی و زدن ماسک را مراعات نماییم و همچنین یاری رسان کادر درمانی باشیم تا این آئین عبادی سیاسی و وحدت بخش نماز جمعه مجددا به تعطیلی کشیده نشود که جبران خسارت تعطیلی جمعه و جماعات بسیار سخت و دشوار است.

امام جمعه رستاق در پایان به مناسبت پیش رو بودن ۱۳ مهرماه، روز نیروی انتظامی، با تبریک این روز به کادر انتظامی تصریح کرد: با توجه به جمعیت قریب به ۱۱ هزار نفری منطقه رستاق که اگر جمعیت شناور دو هزار نفری به آن اضافه کنیم قریب به سیزده هزار نفر می‌رسد و نیز با توجه به گستردگی منطقه رستاق، پاسگاه انتظامی این منطقه باید به کلانتری ارتقاء یابد و یا حداقل امکانات و تجهیزات بیشتری به آن اختصاص دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار