شگرد جدید کلاهبرداران سایبری اینترنت رایگان برای معلمان است و از این نمد برای خود کلاهی بافته اند.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش آن، کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود از این رو مجرمان سایبری به راحتی از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و با ارسال لینک‌های جعلی بسته‌های رایگان اینترنتی یا شارژهای شفگت‌انگیز و ارزان تلفن همراه در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، معلمان و مدیران مدارس را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اقدام به برداشت از حساب شان می‌کنند.

او باتوجه به بازار داغ شایعه در فضای مجازی درباره نحوه تشخیص این اخبار، افزود: به سرخط اخبار شک کنیم؛ سرخط خبر‌های جعلی اکثراً جالب و تعجب‌برانگیز هستند، اگر سرخط خبر باور‌ناپذیر بود احتمال دهید که خبر جعلی است.

سرهنگ اقبالی با اشاره به منبع اخبار در فضای مجازی، گفت: اگر خبر از جایی به دست شما رسیده که برای‌تان نامشخص و نا آشنا است درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

او افزود: سایت‌های وابسته به گروه‌های معاند و بیگانه، اخبار جعلی را به طور هماهنگ تولید و پخش می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: اخبار ساختگی در خود، خطا‌های املایی و گرامری دارند و فرمت ظاهری‌شان هم غیرعادی و غیرمعمولی است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
یکی از این کلاه برداری ها که من بهش خوردم و نزدیک به یک ملیون تومن من رفت مربوط میشه به گروه تلگرامی @sigheeees که ماله سیغه هست و میدونن مردم شکایت نمیکنن در نتیجه کلاه برداری میکنن ... آی دی مدیرش @sigheh_admin هست و اسم نحسش هم (یونس لطیفی) با شماره کارت (6280231357768927) ... لطفا مردم در جریان باشید و گول این هارو نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
آموزش تلویزیونی خیلی جذابتر و راحت تر از آموزش مجازی شاد هست.