فرماندار ویژه آبادان با اشاره به بررسی وضعیت گیت های گمرکی منطقه آزاد اروند گفت:مردم آبادان تا کنون از معافیت های گمرکی مناطق آزاد بهره ای نبرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی آخرين وضعیت گیت های گمرکی منطقه آزاد اروند و واردات کالای همراه مسافر و مصرفی با اشاره به  قوانین و مقرراتی حاکم بر مناطق آزاد گفت: متاسفانه آنچه امروزه شهرستان های آبادان و خرمشهر با آن درگیر هستند عدم اجرای قانون مناطق آزاد است.

او ادامه داد:علیرغم درگیری هشت سال مستقیم در جنگ و ازبین رفتن زیرساخت ها ،مردم آبادان و خرمشهر نتوانستند از منافع قانون منطقه آزاد بهره مند شوند.

فرماندار ویژه آبادان  افزود:وجود منطقه آزاد یک مولفه برای ایجاد آشتی و رغبت به بازگشت مهاجرین به وطن بود که البته چندان موفقیت آمیز نبوده است.

موسوی گفت: ما منکر حضور و نظارت تام گمرکات در گیت های ورودی نبوده و نیستیم که اگر نباشد قاچاق شکل میگیرد ولی انتظار داریم در تصمیماتی که اخذ می شود همه جوانب و منافع مردم منطقه آزاد لحاظ شود و از ظرفیت موجودی که تحت عنوان منطقه آزاد وجود دارد به بهترین شکل برای جبران خسارت های ناشی از هشت سال جنگ استفاده شود.

در ادامه این نشست مواردی به شرح ذیل به تصویب رسید.

ورود کالای همراه مسافر و مصرفی در قالب ۸۴۹ قلم کالای مصوب و معین در چارچوب قوانین موضوعه مناطق آزاد بلامانع است.

همچنین مقرر شد اقلام مصوب بند یک صرفا جهت مصرف داخل محدوده سرزمینی بوده و خروج حجمی در قابل کامیون، کامیونت، وانت بار ممنوع و در این خصوص گمرک  باید نظارت تام را در گیت های خروجی معمول نماید.

مصوب گردید از مورخه ۹۹/۷/۱۲ همزمان با فعالیت رسمی گیت های خروجی کار تکمیل زیرساخت های گیت های گمرکی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و گمرکات دنبال شده و همزمان در راستای اجرای مصوبات بند یک و دو اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.