رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس مدعی است که روسیه و چین از بحران کرونا در جهت تضعیف غرب بهره می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، ژنرال سرنیک کارتر، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس مدعی دروغگویی روسیه در خصوص واکسن کرونا شد.

ژنرال سرنیک کارتر با طرح این ادعا، اتخاذ چنین اقداماتی را تاکتیک تبلیغاتی پکن و مسکو دانست که همان رویکرد جنگ سیاسی این دو کشور در جهت تضعیف انسجام غرب است.

این ژنرال انگلیسی در ادامه ادعاهایش افزود: روسیه با ارائه اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا، هدف بی ثباتی در دیگر کشور‌های دنیا را دنبال می‌کند. آن‌ها همچنین با دستکاری اطلاعاتی، سعی در بهره برداری از بحران ناشی از کرونا در جهت مقاصد استراتژیک خود دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در ادامه مدعی شد روسیه با توسل به روایت‌های ضد اطلاعاتی، سعی در تاثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی درباره واکسن کرونا دارد.

بنا به ادعای ژنرال کارتر، روسیه همچنین اخبار جعلی درباره واکسن ساخت آمریکا منتشر می‌کند تا ناکارآمدی آن را به همگان القا کند. این مقام انگلیسی دولت چین را به پیروی از رویکردی مشابه روسیه در این خصوص متهم کرد.

پس از اعلام ساخت اولین واکسن کرونا در روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اخیرا در سخنرانی خود در جمع اعضای شورای فدراسیون این کشور گفت نظام بهداشتی روسیه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آمادگی دارد و به زودی دومین واکسن این ویروس را عرضه خواهد کرد.

این در حالیست که به گواه کارشناسان و دانشمندان آمریکایی واکسن کرونای ساخت این کشور هنوز مراحل لازم برای نهایی شدن را طی نکرده و اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص آن تنها با هدف بهره برداری انتخاباتی عنوان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اماراتم از چین واکسن خریده چرا ما نمیخریم؟برای جان مردممون ارزش قائل نیستیم؟یا فکر می کنیم که اگر افراد بیشتری بمیرن یه عده شغل گیرشون میاد؟
آخرین اخبار