رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چین اعلام کرد پکن در حال حاضر برنامه‌ای برای واکسینه کردن همه افراد در مقابل ویروس کرونا ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «گائو فو» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چین (CDC)، در اجلاسی که درباره واکسن کرونا در «شنژن» برگزار شد، اعلام کرد در مرحله اول نیازی به واکسینه کردن همه مردم نیست و در حال حاضر تنها کادر درمان و گروه‌های پرخطر واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

او با اشاره به عواملی مانند هزینه و عوارض جانبی احتمالی، گفت: در حال حاضر نیازی به واکسیناسیون دسته جمعی نیست مگر اینکه یک شیوع جدی دیگر رخ دهد که در آن صورت احتمال واکسینه شدن سایر افراد هم وجود دارد.

 به تحلیل کارشناسان، این سیاست چین نشان می‌دهد این کشور برنامه‌‌هایی برای واکسیناسیون گسترده را در سر دارد.


          بیشتر بخوانید:


گائو با اشاره به اقدامات موفق چین در کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: شواهد ثابت کرده است که ما چند سلاح جادویی برای پاسخ به این بیماری همه گیر داریم.

او افزود: کادر درمان در اولویت دریافت هر واکسن احتمالی کرونا هستند؛ علاوه بر آن‌ها کارگران بیمارستان‌ها، اتباع چینی که در خارج از کشور در مکان‌های پرخطر فعالیت می‌کنند و افرادی که در محیط‌های متراکم و پرخطر مانند رستوران‌ها، مدارس و ... مشغول هستند، از واجدین شرایط برای دریافت واکسن کرونا در مرحله نخست هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار