اجرای پروژه‌های بیولوژیک آبخیزداری در ۲ حوزه آبخیز گلرودبار و آسوران –جاشلوبار در سطح ۲۵۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۵۰ میلیون ریال آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: امسال از محل اعتبارات مذکور برای اجرای پروژه‌های بیولوژیک آبخیزداری در ۲ حوزه آبخیز گلرودبار و آسوران –جاشلوبار در سطح ۲۵۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۵۰ میلیون ریال مصوب  و در زمان مناسب و با بذور سازگار مراتع اجرا خواهد شد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح در سطح مراتع شهرستان را افزایش تولید علوفه و حفاظت خاک اعلام کرد.

عبدوس  بیان کرد: درسال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ۱ هزار و ۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: بذر پاشی هم در حدود ۲۰۰ هکتار ازاراضی شهرستان شروع شده است.

او ضمن بیان اینکه تلاش شد تا در بذرپاشی و کپه کاری از گونه‌های سازگار با اقلیم این شهرستان استفاده شود، افزود: کشت گونه‌های بومی حفاظت خاک در مقابل فرسایش را به دنبال دارد و ضمن آن منجر به احیای منابع طبیعی مناطق حساس شهرستان مهدیشهر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر سمنان بابیان اینکه تقویت ظرفیت مراتع و افزایش تولید علوفه از دیگر مزایای کپه کاری و بذرپاشی به شمار می‌رود، ابراز داشت: با توجه به اینکه عرصه مراتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی برای تأمین معیشت جمعیت قابل‌توجهی از کشاورزان و دامداران به شمار می‌رود لذا این اقدام بسیار حائز اهمیت است.

عبدوس بابیان اینکه تلاش شد تا از جوامع بومی محلی برای این اقدام استفاده شود، در ادامه تصریح کرد: مراتع کوهستانی به علت فشار چرای دام در درازمدت ازنظر کمی و کیفی تحلیل رفته و گیاهان خوش‌خوراک آن با گونه‌های نامرغوب جایگزین می‌شود لذا کشت گونه‌های بومی می‌تواند باعث تقویت پوشش گیاهی، تثبیت خاک، افزایش ذخیره آبی خاک  شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.