مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۳۲۴ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی دیشب هرسین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۳۲۴ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی هرسین خبر داد و گفت: در پی بارش شدید باران دیشب در شهرستان هرسین و آبگرفتگی و سیلاب در روستا‌های کهریز، چقاسعید و داوودی علیا، سریعا ۱۱ تیم عملیاتی از بیستون، صحنه و هرسین به مناطق فوق اعزام شدند.

او گفت: در عملیات شب گذشته نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و آمبولانس بکار گرفته شد.


بیشتر بخوانید:


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: تخلیه آب در ۲۸ منزل مسکونی با استفاده از دستگاه کف کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی دیشب است.

معتمدی گفت: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی بوده و هم استانی‌های عزیز در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

آب به منازل شهری و روستا‌ها نفوذ کرد

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در کمتر از یک ساعت، حدود ۲۵ میلیمتر باران در هرسین باریده است.

بالایی با اشاره به اینکه دیشب بعد از بارندگی یک و نیم ساعته، بارش‌ها قطع و شرایط عادی شد گفت: اقدامات لازم برای ارزیابی میزان خسارت‌ها و برنامه‌هایی که در جبران خسارت‌ها وجود دارد در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: این بارش سبب ایجاد روان آب، آبگرفتگی معابر و نفوذ آب در منازل شهری و روستا‌ها شد.

او با اشاره به اهمیت بیمه در شرایط کنونی گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید بخشی از خسارت‌ها از طریق شرکت‌های بیمه‌ای و مشارکت‌های مردم از طریق سرمایه گذاری در بیمه جبران شود.

بالایی افزود: برخی اوقات بارش‌های تند باعث شکل‌گیری روان آب و خسارت می‌شود و اگر از قبل این تمهیدات لازم را نیاندیشیم و کارهای پیشگیرانه را انجام ندهیم شاید نتوان در آن لحظه کاری را انجام داد‌.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.