در ارتباط ویدئو کنفرانس با رییس جمهور محصول ایرانی ماده اولیه سرترالین هیدروکلراید در ساوه رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی در ساوه و در ویدئو کنفرانس با رییس جمهور محصول ایرانی ماده اولیه سرترالین هیدروکلراید در ساوه رونمایی شد.

سرترالین در درمان بیماری‌های اعصاب و روان و برخی بیماری‌های دیگر موثر است این ماده موثره برای تولید محصول نهایی و این محصول ایرانی ماده موثره‌ای است که برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود و از دارو‌های جدید این خانواده دارویی است.

اورندی عضو هیات مدیره شرکت مهبان شیمی ساوه، شرکت تولید کننده این محصول گفت: این موفقیت با تکیه بر دانش و نیروی جوان فرزندان ایران زمین و سرمایه گذاری بخش خصوصی به دست آمده و مایه افتخار جوانان متخصص و متعهد و صنایع دارویی کشور است.

اورندی افزود: ارزبری این محصول طبق آمار نامه‌های دارویی و محاسبه کارشناسان در این زمینه حدود ۲۷.۴ میلیون دلار در سال بوده است.

او اضافه کرد: اشتغالزایی این طرح حدود ۲۷ نفر مستقیم و غیر مستقیم بوده و می‌تواند نیاز شرکت‌های دارویی کشور برای تولید محصول نهایی را برآورده کرده و حذف روند‌های وارداتی و اداری و مالی مرتبط با واردات این فراورده از سوی سایر شرکت‌ها را می‌تواند در پی داشته و به کاهش یکی فعالیت‌های موازی در تامین مواد اولیه کمک کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.