شانه ساز گفت: یکی از شعارهای اقتصاد مقاومتی فاصله گرفتن از خام فروشی است که در راستای تحقق این امر مهم تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم بهره برداری از نخستین شهرک مواد موثره دارویی خاورمیانه در شازند اراک گفت: ظرف 45 روز از کشوری که به اقلام بهداشتی در مقابله با کرونا از موادضدعفونی‌کننده تا البسه با همکاری بین مسئولان و وزارت بهداشت و وزارت صمت به کشوری تولید کننده تبدیل شدیم. تلاش مان در خط تولید دارو هم،جلوگیری از خام فروشی است و این شهرک با همین هدف به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه محصولات داروئی تولید شده داخلی از ارزش افزوده بالایی برای کشور به همراه دارد،افزود: با دانش جوانان توانمند شاهد وابستگی دنیا به صنعت دارویی کشورمان خواهیم بود و از خام فروشی و وابستگی به نفت خام دور خواهیم شد.

 شانه ساز با اشاره به اینکه با بهره برداری شهرک مواد موثره دارویی، بزودی شاهد تولید مواد دارویی با ارزش افزوده بالا برای کشور خواهیم بود اضافه کرد: امروز برای هدف مهم جهش تولید در استان مرکزی شاهد بهره برداری این شهرک دارویی و محصولات حد واصل دارویی هستیم.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: وزیر بهداشت، خود مدیریت بنگاه‌های دارویی را به عهده داشته است و ارزش بهره برداری از این دارو را به خوبی درک می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.