رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مشکل کمبود الکل و مواد ضد عفونی کننده رفع شده، اما مشکل کمبود ماسک وجود دارد.

کمبود الکل و مواد ضد عفونی کننده در استان مرکزی رفع شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره کمبود ماسک، الکل و مواد ضد عفونی کننده گفت:کمبود الکل و مواد ضد عفونی کننده رفع شده، اما مشکل کمبود ماسک وجود دارد.

جمالیان از مردم خواست اگر مشاهده کردند داروخانه ای  الکل و مواد ضد عفونی کننده توزیع نمی کند  از طریق شماره ۱۹۰ یا با شماره تلفن مستقیم  دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند تا پیگیری  شود.

او اضافه کرد: الکل و ژل ضدعفونی کننده به میزان کافی در استان مرکزی توزیع شده و مشکل اصلی ماسک است  و در پیگیری از وزیر بهداشت  گفتند بار وارداتی در کشور آمده و قول دادند که  زود تر در اختیار شرکت های توزیع کننده قرار بدهند و مشکل ماسک حل شود.

قربانی سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم گفت: با توجه به خبری که در برخی از رسانه مبنی بر کمبود ماسک در استان مرکزی نشر پیدا کرد به اطلاع می‌رسانیم که دانشگاه علوم پزشکی اراک هم خود مصرف کننده ماسک است و در شرایط کنونی برای تهیه ماسک مصرفی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی هم با مشکل رو برو هستیم.

قربانی افزود: این مشکل با توجه به بر هم خوردن عرضه و تقاضای ماسک در تمام کشور وجود دارد، با این حال رایزنی‌هایی نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صورت گرفته است تا مشکل کمبود ماسک در استان برطرف گردد.

او اضافه کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته مشکل الکل و مواد ضد عفونی کننده تقریبا در استان مرکزی برطرف شده است و مردم این اقلام را می‌توانند از داروخانه‌ها تهیه نمایند و امیدواریم که مشکل ماسک هم برای مصرف مردم و هم برای مصرف در مراکز بهداشتی و درمانی هر چه زودتر برطرف شود.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد حل شدن مشکل کمبود ماسک در استان مصاحبه‌ای انجام نداده است و مستندات آن نیز وجود دارد و هر منبعی که اینگونه اخبار را در این شرایط حساس نشر دهد کار غیر حرفه‌ای انجام داده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.