رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعطیلی ۱۵ کانون در این استان به منظور کنترل ویروس کرونا ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: تعطیلی ۱۵ کانون در این استان به منظور کنترل ویروس کرونا ضروری است.

او افزود: فروشگاه‌ها و تعاونی فرش، پلاسکوفروشی، بازار‌های روز و پاساژ‌های مرکز چهارمحال و بختیاری، کارگزاری‌های بیمه تأمین اجتماعی، مرکز شماره‌گذاری اتومبیل، آموزش دوره‌های پیش از سربازی، نمایشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش حضوری، باشگاه‌های بدن‌سازی، رستوران‌ها، محل بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌نت‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و برگزاری مراسم عزاداری در منزل باید حداقل چهار هفته تعطیل شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: تعطیلی مراکز توریستی، تفریحی و گردشگری و استقرار ایست و بازرسی در ورودی‌های چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران به استان ضرورت دارد.

او ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در زمان شیوع ویروس کرونا ۲۶ هفته را آرام سپری کرد، اما از شش هفته گذشته تاکنون وارد شرایط سخت شده است.

شیرانی گفت: چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته روزانه افزون بر ۲۰ بستری و هفته‌ای ۳۱ فوتی ناشی از شیوع ویروس کرونا داشت که اکنون در روندی کاهنده تعداد فوتی‌ها به ۲۷ نفر در هفته رسیده است.

او افزود: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، ورود مسافران استان‌های جنوبی، حضور برخی افراد در دهه نخست محرم به زادگاهشان در چهارمحال و بختیاری، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی از مراسم‌ها و مسافرت‌های درون و برون‌استانی در روز‌های هفته‌های آخر مردادماه و روز‌های ابتدایی شهریورماه سال‌جاری از عوامل شیوع ویروس کرونا در این استان به‌شمار می‌رود.

شیرانی اضافه کرد: به همین‌منظور بسیج آموزشی و اطلاع‌رسانی مهار گسترش کووید ۱۹ در شهرکرد با شعار «کار کن، زندگی کن با کرونا هم مقابله کن» از ۱۴ تا ۲۸ مهرماه در شهرکرد اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: این برنامه در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز گسترش می‌یابد و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار