همتی از توجه ویژه بهزیستی ایلام به معلولان ناشنوای تحت پوشش این سازمان خبر داد.

همتی مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: معلولیت ناشنوایی از معلولیت‌های پنهان می باشد و بسیار مهم است که به سرعت در روز‌های ابتدایی تولد تشخیص داده شود، زیرا این موضوع می‌تواند در درمان آن‌ها بسیار موثر باشد.

او ادامه داد: یکی از اقدامات اولیه سازمان بهزیستی، اقدامات پیشگیرانه است ، بدین منظور تمامی نوزادانی که به دنیا می‌آیند در همان روز‌های اول تولد، توسط همکاران ما غربالگری می‌شوند و اگر کودکی دچار مشکل شنوایی باشد، برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مربوطه ارجاع داده می‌شود.

همتی اظهار کرد: استفاده از خدمتی مانند کاشت حلزون ، می‌تواند از ناشنوایی برای کودکانی که دچار مشکل شنوایی هستند پیشگیری کند که بهترین سن برای دریافت اقدامات درمانی ، تا سه سالگی است .

او بیان کرد: در استان ایلام، بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۳ معلول ناشنوا، شناسایی شده اند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام مطرح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۷ مورد کاشت حلزون را برای کودکان و نوزادان ناشنوا داشته ایم و بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای درمان این افراد هزینه شده است.

او ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی به خانواده‌های معلولین ، ارائه خدمات آموزشی برای افراد ناشنوا و همچنین تهیه وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک و کاشت حلزون ، از دیگر خدمت‌های سازمان بهزیستی به معلولین ناشنوا است.

همتی افزود: توجه به موضوع تحصیل معلولین ناشنوا از جمله مواردی است که همواره مورد توجه این سازمان بوده ، به همین دلیل یکی از فعالیت‌های ما در این حوزه، حمایت‌های تحصیلی از این افراد است.

او ادامه داد: هم اکنون ۶۳ دانش آموز و ۱۴۸ دانشجوی ناشنوا کمک هزینه‌های تحصیلی را از سازمان بهزیستی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.