مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: یزد علاوه بر حفظ جایگاه سوم در شاخص توسعه یافتگی فاوا، امتیاز بالاتری نسبت به ارزیابی قبلی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به جایگاه عالی استان در شاخص توسعه یافتگی فاوا، گفت: با وجود تراکم کم جمعیتی،؛ یزد توانسته به دلیل فرهنگ اعتمادپذیری مردم و تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه آی سی تی (ICT)،  علاوه بر حفظ جایگاه سوم در شاخص توسعه یافتگی فاوا، امتیاز بالاتری نیز نسبت به ارزیابی قبلی کسب کند.  

او با اشاره به ارائه سرویس‌های مطلوب فناوری اطلاعات به مردم، افزود: وضعیت استان یزد در شاخص  آی دی آی(IDI)  یا همان  تمرکز بر اقتصاد دیجیتال، موفق ارزیابی شده است.

پاکدل ادامه داد: توسعه اشتغال در حوزه‌های دانش محور بدون محدودیت جنسیتی، جلوگیری از مهاجرت روستا‌ئیان به شهرها، ایجاد شرایط مهاجرت معکوس نیرو‌های دانشی، جهش در استفاده از مزیت‌های استان در حوزه‌های درمان، گردشگری و صنایع کوچک و پیشرفت‌های فضایی از جمله این دستاورد‌ها  است.

او با بیان این که اندازه‌گیری شاخص توسعه یافتگی فاوای استان‌های کشور با توجه به رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن امکان دسترسی مردم به این فناوری، حیاتی است، تصریح کرد: این شاخص نقش بسیار مهمی در اندازه‌گیری و ارزیابی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.